موضوعات داغ

افزایش 200 درصدی قیمت و کاهش70 درصدی واردات خودرو در 5 ماه نخست سال

عکس مطلب اول
بر اساس گزارش منتشر شده توسط گمرک کشور طی 5 ماه نخست امسال واردات خودروهای سواری به کشور 68 درصد کاهش داشته است و از 37 هزار دستگاه در 5 ماه نخست سال 96 به 12 هزار و 95 دستگاه در 5 ماه نخست سال 97 رسیده است. کاهش واردات خودرو علی رغم درخواست بالا برای خرید آن محدودیت سنگین برای ثبت سفارش و مشکلات ترخیص این خودروها در گمرک بوده که بخشی از مدت مورد سامانه ثبت سفارش به طور کامل بسته و با تغییر در قوانین ارزی، واردکنندگان برای دریافت ارز با محدودیت هایی مواجه شدند. با تغییر این قوانین جدول پر تیراژترین خودروهای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال پیش و حتی 12 ماه سال گذشته تغییرات زیادی کرده است.
در این مدت هیوندای بیشترین سهم واردات را با 4 هزارو 988 دستگاه خودرو و سهم 41 درصدی بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل هیوندای در جایگاهی پایین تر از رنو و در جای دوم و سهم 18 درصدی بازار قرار داشت. در این مدت خودروی شاسی بلند و محبوب سانتافه 20 درصد از سهم خودروهای وارداتی و 50 درصد از محصولات هیوندای را شامل شده است. سبد محصولات هیوندای محدودتر از سال گذشته و عملا سه خودروی سانتافه، الانترا و توسان بیش از 99 از محصولات این شرکت را به خود اختصاص داده بودند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، محصولات شرکت تویوتا در رتبه دوم جای دارد. برندی که در سال های اخیر وضعیت مناسبی برای واردات خودرو در کشور نداشته و بازار خود را به محصولات همچون هیوندای، کیا و رنو داده است.محصولات تویوتا با واردات هزارو 233 دستگاه در رتبه دوم قرار گرفته و توانسته سهم 10 درصدی بازار را به خود اختصاص بدهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 9.6 درصد بوده تغییر چندانی نداشته است. کراس اوور CH-R نیمی از محصولات این برند را شامل شده و خودروهای پریوس و RAV4 در رده های بعدی قرار دارند.
جایگاه سوم واردات خودرو به کشور برند تازه وارد فولکس واگن است که با واردات هزارو 142 دستگاه و سهم نزیک به 10 درصدی بازار را به خود اختصاص داده است. مدل کراس اوور تیگوآن برگ برنده این شرکت بوده و به تنهایی توانسته 82 درصد از سبد محصولات فولکس واگن را در اختیار بگیرد. همچنین مدل پاسات عضوی از خانوداه سدان شرکت فولکس واگن به علت محبوبت شاسی بلندها و کراس اوور ها در بازار ایران نتوانست جایگاه مناسبی در سبد محصولات فولکس واگن داشته باشد وسهم 12 درصدی سبد محصولات این شرکت را به خود اختصاص داد و همچنین در این مدت تعداد 65 دستگاه گلفGTI نیز وارد بازار کشور شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/13
از زمستون تا عید واردات تق و لق بود. امسال که کلن رو هوا بوده. موندم همین تعداد هم ک اومدن
چطور و به چه نحوی وارد شدن.ثبت سفارش که چندین ماهه متوقفه. همین ها مگر با ثبت پارسال بوده باشن. یا جزء همونا که سیستم رو هک کردن.

دردی از ما مردم عادی دوا نمیشه. برای اون یه درصدی ها هستن که ماشین هر قیمتی باشه براشون فرقی نمیکنه چون دارن.