موضوعات داغ

وقتی ب ام و رقیب لامبورگینی می شود؛ 600 اسب بخار برای ب ام و X6 M

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اخبار رسمی منتشر شده از خبرگزاری اتوکار، نسل جدید شاسی بلند لوکس بی ام و X6 که در سال 2019 در نسخه های عادی و در نسخه خاص با کد M عرضه خواهد شد، مجهز به یک موتور 4.4 لیتری از نوع V8 خواهد بود که قادر است قدرتی بیش از 600 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو نسل سوم X6 محسوب می شود و انتظار می رود تا بی ام و آن را در نمایشگاه خودروی شانگهای که در ماه آپریل سال آینده برگزار می شود، رونمایی کند.
خط تولیدی که به صورت تخصصی به مونتاژ بی ام و X6 خواهد پرداخت، در اسپارتانبورگ واقع در ایالت کالیفرنیای جنوبی قرار دارد و نخستین نمونه های این خودرو که با پوشش های ویژه استتار دیده شده بودند نیز در این محل قرار داشتند. دو مدلی که قرار است از این خودرو قابل سفارش توسط مشتریان باشند، xDrive30d و xDrive40d هستند و انتظار می رود تا مدل های بالاتر، و به خصوص نسخه های پلاگین هیبرید با کدهای xDrive40i و xDrive50i در دسترس مشتریان قرار بگیرند.
و اما به بالاترین مدل یعنی مدل M می رسیم که در دو نسخه M Performance M50d و M50i عرضه خواهد شد. مدل های سری M بی ام و طرفداران زیادی در امریکا دارند و پیش بینی می شود تنوع این سری در آمریکا بیشتر از اروپا باشد. M50d نیز که نسخه دیزلی این خودرو محسوب می شود، با یک موتور دیزلی سه لیتری شش سیلندر عرضه می شود که با کمک چهار توربوی خود، قدرتی بیش از 400 اسب بخار را تولید خواهد کرد. بی ام وx6 جدید از پلتفرم نوین بی ام و موسوم به CLARاستفاده می کند و تمامی مدل های عرضه شده بر روی این پلتفرم، مشخصات مکانیکی مشابهی خواهند داشت.
همین تشابه در اصول پایه فنی موجب شده که نسل جدید X4، X5 و X6 بسیار شبیه به هم باشند. جلوپنجره بزرگ و مشبک بی ام و نکته مشهود در طراحی هر سه این خودروهاست. در داخل خودرو نیز کابین بسیار شبیه به مدل M5 طراحی شده است.نزدیک ترین رقیب بی ام و X6 در سال آینده، مرسدس بنز GLE X5 خواهد بود. با توجه به آن که مرسدس نسخه های قوی تر خود را با کدهای AMG 53 و 63 عرضه می کند، انتظار می رود که در قیمت و مشخصات فنی، سری M بی ام و X6 شباهت زیادی با رقبایش داشته باشد. این درحالیست که لامبورگینی نیز با مدل اوروس مشخصات نزدیکی را ارائه می دهد و از این رو هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد اولین رقابت ب ام و و لامبورگینی برای ثبت در تاریخ باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/17
واقعا این تیتر نا امید کننده از خودروبانک بعیده!
مگه فقط عدد اسب بخار دلیل سرعت و فرمان پذیری و قابلیت های یه ماشینه؟؟
اصن از هر لحاظ لامبورگینی و بی ام و رو باهم نمیشه مقایسه کرد!