موضوعات داغ

نقش مافیای خودروسازی در عدم ورود خودروهای هیبریدی به کشور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تولیدات خودروهای داخلی اظهار داشت: صنعت خودروسازی کشور از صنعت خودروسازی جهانی بسیار عقب است و متاسفانه دچار مشکلات زیادی است و این مشکلات باعث تولید خودروهای بی کیفیت که باعث آلودگی هوا می شوند. در این شرایط دست های پشت پرده ای هم هستند که نه تنها کیفیت خودروهای داخلی را بالا نمی برند بلکه مانع ورود تکنولوژی خودروهای هیبریدی به کشور می شوند.
عقب ماندگی صنعت خودروسازی کشور
هاشمی نماینده مجلس درباره عقب ماندگی صنعت خودروسازی کشور بیان داشت: صنعت خودروسازی کشور با عقب ماندگی در استفاده از تکنولوژی های پیشرفته صنعت خودرو سبب افزایش بیماری های ناشی از افزایش آلودگی هوا و آسیب های بهداشتی شده است. متاسفانه وجود رانت در بخش های مختلف اقتصادی موجب شده صنعت خودروسازی همگام با صنعت جهانی خودرو پیشرفت نکند. صنایع خودروسازی دنیا پیشرفت های زیادی داشته اند و کشورهای صنعتی که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند توانسته اند با بالا بردن کیفیت خودروها و استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی با معظل آلودگی هوا برخورد موثر داشتند.
تلاش برای ورود تکنولوژی خودروهای هیبریدی
همایون هاشمی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته از خودروهای دیزلی با میزان آلایندگی پایین استفاده می کنند، افزود: خودروهای هیبریدی در سایر نقاط جهان مورد توجه مصرف کنندگان و خریداران خودرو است ولی در کشور اولویت اول سلامت مردم و مسائل بهداشتی نیست. در ۲ سال اخیر تلاش نمایندگان برای ورود تکنولوژی خودروهای هیبریدی به کشور به منظور رقابت در بازار داخلی به دلیل لابی گسترده راه به جایی نبرده است و حتی تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی نیز افزایش چندین برابری پیدا کرده است.
مافیای خودرو
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بی میلی واردکنندگان به واردات خودروهای هیبریدی گفت: این موضوع نشان می دهد که مافیای گسترده ای در پشت پرده این موضوع وجود دارد. تا دولت از چنگال مافیای خودرو رها نشود و نقش نظارتی خود در تولیدات داخلی را به خوبی انجام ندهد، مشکلات صنعت خودروسازی کشور حل نخواهد شد و نمیتوانیم شاهد پیشرفت مورد نظر در این صنعت باشیم.
وی در ادامه افزود: دولت در همه بخش ها و بخصوص صنعت خودرو بنگاه داری کرده است و برای رهایی از مشکلات انتظار می رود دولت قبل از اینکه فرصت ها از بین برود این مشکلات را حل کند و خصوصی سازی را مورد توجه قرار دهد.
وی در پایان بیان داشت: خودروهای هیبریدی در دنیا با قیمت های ارزان تولید می شوند و در کشور به دلیل سنگ اندازی در واردات این خودروها در هیچ دوره ای خودروهای هیبریدی نتوانستند به بازار ایران ورود پیدا کنند. اگر تکنولوژی خودروهای هیبریدی به داخل کشور انتقال داده شود میتوان با قیمت مناسب این خودروها در اختیار مردم قرار بگیرد، اما به هر صورت باید برای کاهش آلودگی هوا از خودروهای با کیفیت و کم مصرف استفاده کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/18
هیچ دست پشت پرده ای در کار نیست وقتی رییس جمهور تو شبکه یک حضور پیدا می کنه می گه این خودروهایی که به اسم هیبریدی وارد می شدند هیبرید نبودند مشخصه نمی خواهند این خودروها حضور داشته باشه بعد با افتخار میگه ما جلوشون رو گرفتیم! بعد از اون تعرفه های هیبریدی چندین برابر شد بعد دوباره تعرفه ها رو پایین آوردند که دیگه دیر شده بود چون ارز رفته بود بالا پس هیچ فایده ای نداشت خودروهای هیبریدی باید با تعرفه صفر در صد وارد بشن تا مردم هم به خرید اونها تشویق بشن اگر دولت خودش بخواهد این اتفاق می افتد!
1397/7/18
به امید ورشکستگی هرچه زودتر فرغونسازیها