موضوعات داغ

قدرت نمایی کره ای ها با فناوری سبز؛ نگاهی به هیوندای نکسو 2019

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای دو محصول جدید را به تازگی معرفی کرده است که در دو قسمت به معرفی آنها و مشخصاتشان خواهیم پرداخت. نخستین محصول خودروی سلول سوختی نکسون (Nexo) است که مدل 2019 آن به همراه بهینه سازی ها و تغییراتی معرفی شده است. مدل 2019 این خودرو برای عرضه در بازار ایالات متحده و به خصوص در کالیفرنیای جنوبی برنامه ریزی شده است.
هیوندای نکسو دومین محصول سلول سوختی هیوندای است و تولید آن قدم دومین هیوندای در بازار اینگونه خودروها پس از مدل توسان سلول سوختی است، اما نکسو تفاوت زیادی با توسان سلول سوختی دارد و نه تنها از تکنولوژی های جدید بهره مند است بلکه طراحی آن نیز بسیار خاص و مدرن است.
هیوندای نکسو در دو مدل با نام های Blue و Limited به فروش خواهد رسید که از بین این دو مدل، بلو تیپ پایه و لیمیتد، تیپ فول این خودرو محسوب می شوند. مدل بلو دارای رینگ های آلومینیومی 17 اینچی است و مدل لیمیتد از رینگ های 19 اینچی در کنار سانروف برقی، درب صندوق عقب برقی و سیستم اتوپارک هوشمند برخوردار است.

هیوندای نکسو

هیوندای نکسو

در بخش امکانات رفاهی، نکسو به گرمکن و تهویه صندلی های جلو، مانیتور 12.3 اینچی کنسول مرکزی، شارژر وایرلس تلفن همراه، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم صوتی حرفه ای Krell، آمپلی فایر هشت کانال و بلندگوهای با کیفیت پیشرفته ای برخوردار است.
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، هیوندای نکسو یک خودروی سلول سوختی (هیدروژنی) است. موتور نکسو 163 اسب بخار قدرت و 394 نیوتن متر گشتاور دارد. هیوندای توسان سلول سوختی خودروی کندی بود و شتاب صفر تا صد کیلومتری معادل 12.5 ثانیه داشت اما نکسو با اتکا به فناوری پیشرفته خود دارای عملکرد بهتری است و می تاوند در 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
شعاع حرکتی این خودرو در نسخه بلو 611 کیلومتر و در نسخه لیمیتد با توجه به استفاده از رینگ های بزرگتر 569 کیلومتر است. هیوندای همچنین در ساخت این خودرو و به خصوص در داخل کابین از مواد بازیافتی و مواد دوستدار محیط زیست استفاده کرده است. خط تولید نکسو نیز به گونه ای است که در قیاس با سایر خودرو ها 11.7 کیلوگرم CO2 کمتری در پروسه تولید آن انتشار میابد.

هیوندای نکسو

هیوندای نکسو

هیوندای Nexo به خیل عظیمی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی نیز مجهز است و از این نظر خودرویی کامل به شمار می رود، تجهیزات این مدل شامل سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار میزان هوشیاری راننده، چراغ های هوشمند، اتوپارک هوشمند، سیستم هشدار نقطه کور هوشمند، دوربین 360 درجه، سیستم رادار بین خطوط با قابلیت اصلاح مسیر و سیستم هشدار خودروی پشت سر هستند. سیستم رانندگی بین خطوط هیوندای نکسو می تواند این خودرو را تا حداکثر سرعت 144 کیلومتر بر ساعت بین خطوط جاده حفظ کند.
رادار نقطه کور این مدل نیز دارای قابلیت اصلاح مسیر بوده و اگر خودرویی در نقطه کورتان قرار داشته باشد با فرمان دادن به خودرو از بروز حادثه جلوگیری می کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/17
بی نظیره