موضوعات داغ

تکنولوژی کره ای؛ وقتی هیوندای کونا بزرگان الکتریکی را به چالش می کشد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای کونا الکتریکی، کراس اوور برقی است که هیوندای به تازگی آن را معرفی کرده است و هم اکنون با اعلام شدن مشخصات و جزییات دقیق آن معلوم شده است که این اتومبیل دارای یکی از بهترین شعاع های حرکتی در بین تمامی خودروهای الکتریکی تولید انبوه جهان است.
هیوندای کونا برقی با هر بار شارژ می تواند 415 کیلومتر را طی کند که در مقایسه با دو خودروی برقی پر فروش آمریکا یعنی نیسان لیف و شورولت ولت بسیار بهتر است. شورولت ولت با هر بار شارژ 38 کیلومتر و نیسان لیف با هر بار شارژ 241 کیلومتر را طی می کنند. همچنین شعاع حرکتی هیوندای کونا بیش از دو برابر فورد فوکوس الکتریکی با برد 185 کیلومتری و فولکس واگن e-Golf با برد 201 کیلومتری است.
شعاع حرکتی فوق العاده ی هیوندای کونا با کمک یک باتری لیتیوم-یون 64 کیلووات ساعتی به دست امده است. موتور برقی این خودرو نیز 201 اسب بخار قدرت و 394 نیوتن متر گشتاور دارد. هیوندای کونا نه تنها باتری بزرگتری از شورولت ولت دارد بلکه ظرفیت انرژی باتری آن نیز بالاتر و معادل 141.3 وات ساعت بر کیلوگرم است. موتور برقی کونا 1 اسب بخار قدرت و 33 نیوتن متر گشتاور بیشتری از شورولت دارد.

هیوندای کونا الکتریکی

هیوندای کونا الکتریکی

وقتی باتری های کونا خالی می شوند می توان 80 درصد ظرفیت آنها را در 54 دقیقه شارژ کرد و برای این کار از شارژر سریع Level 3 استفاده می شود. با شارژر 7.2 کیلووات ساعتی Level 2 عادی نیز می توان باتری این خودرو را در 9 ساعت و 35 دقیقه شارژ کرد. خبر خوب این است که فضای صندوق بار این مدل تفاوتی با نسخه عادی هیوندای کونا ندارد.
هیوندای کونا الکتریکی از سال آینده در بازار آمریکا عرضه خواهد شد و ابتدا در ایالت کالیفرنیا به فروش خواهد رسید. سپس عرضه این کراس اوور در سایر ایالت هایی که روی گسترش خودروهای برقی تمرکز کرده اند نیز انجام خواهد شد.
قیمت کونا برقی هنوز اعلام نشده است اما امکانات آن شامل چراغ های LED، سیستم پیشگیری از تصادف، رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، شارژر بی سیم، هداپ دیسپلی، نمایشگر 8 اینچی، جی پی اس، رادار بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کمکی پارک و سیستم هشدار خودروی پشت سر هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد