موضوعات داغ

خداحافظ جوجه اردک زشت؛ پایان حیات بی ام و سری 3 گرن توریسمو

عکس مطلب اول
بی ام و در سال 2009 با معرفی سری 5 گرن توریسمو باعث تعجب همگان شد زیرا اساسا هیچکس پیش بینی نمی کرد بی ام و چنین مدلی را تولید کند. چند سال پس از آن بی ام و سری 3 گرن توریسمو را معرفی کرد که نمونه کوچکتر سری 5 گرن توریسمو بود. با اینکه سری 5 گرن توریسمو در نسل دوم خود به سری 6 گرن توریسمو تبدیل شد، ولی هنگامی که چند سال بعد حیات نسل فعلی سری 3 گرن توریسمو به پایان برسد نسل جدیدی از آن تولید نخواهد شد.
اما علت این موضوع چیست؟ رئیس توسعه جهانی بی ام و به نشریه Motoring گفت که اوضاع در حال تغییر است و افرادی که قصد دارند اندکی عمودی تر داخل خودرو بنشینند در حال نادیده گرفتن سری 3 گرن توریسمو هستند و به جای آن سراغ X1 و X3 می روند. او در ادامه ذکر کرد خودروهای این بخش از بازار که سری 3 گرن توریسمو به آن تعلق دارد در حال حاضر از سوی SUVها تحت فشار هستند. خلاصه مطلب اینکه این هاچبک قدبلند نیز قربانی دیگر هجوم به سوی SUVها است.
به عقیده رئیس توسعه جهانی بی ام و پایان حیات سری 3 گرن توریسمو تاثیر منفی در حجم فروش بی ام و نمی گذارد زیرا سری 3 و سری 4 مدل های بسیار متنوعی دارند و تاثیر توقف تولید سری 3 گرن توریسمو در فروش این خودروساز محسوس نیست. این مقام رسمی بی ام و در مورد زمان توقف تولید سری 3 گرن توریسمو چیزی نگفته است ولی این باور وجود دارد که تولید این خودرو در جولای سال 2020 متوقف می شود.
این هفته با معرفی سری 3 جدید در نمایشگاه خودروی پاریس، راه برای گسترش تنوع مدل های آینده بی ام و هموار می شود که شامل سری 3 تورینگ (استیشن) است که پیش بینی می شود اوایل سال آینده معرفی شود. عکس های جاسوسی بیانگر این موضوع هستند که مدل جدید سری 4 کانورتیبل با ظاهر متفاوت نیز در راه است زیرا یک سقف پارچه ای جایگزین سقف فلزی آن می شود.

بی ام و سری 3 گرن توریسمو

بی ام و سری 3 گرن توریسمو


بی ام و سری 3 گرن توریسمو

بی ام و سری 3 گرن توریسمو

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد