موضوعات داغ

پایان یک عمر شکوه؛ توقف تولید نیروگاه 12 سیلندر مرسدس AMG برای همیشه

عکس مطلب اول
موتور V12 AMG یک نیروگاه پرقدرت است که 6.0 لیتر حجم، دو عدد توربوشارژر، 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد که تمام این موارد به این موضوع اشاره دارند که این موتور 12 سیلندر یک موتور افسانه ای برای خودروهای خیابانی است. با این حال، همانطور که توبیاس موئر رئیس AMG مدتی پیش گفته بود این موتور غول آسا به پایان حیات خود برای برند AMG رسیده است. شنیدن دوباره این حقیقت تلخ بدون اینکه تغییری کرده باشد از همین شخص دردناک است. متاسفانه این خبر نیز با خبر قبلی هماهنگی دارد.
توبیاس موئر در گفتگو با نشریه استرالیایی GoAuto در نمایشگاه خودروی پاریس که برند AMG در آنجا مدل ارزان قیمت A35 را به نمایش گذاشت، اولین بیانیه خود در ماه آوریل درباره پایان حیات این موتور جنون آمیز را دوباره تایید کرد. البته جالب است که همراه با پایان حیات این موتور V12 نام S65 نیز حذف خواهد شد زیرا توبیاس موئر گفت که ما مدل S65 را از میان محصولات خود حذف می کنیم.
با این حال رئیس AMG امیدوار است یک پیشرانه V8 هایبرید متولد شود تا عمر موتور 4.0 لیتری توئین توربو AMG طولانی تر شود. او به این نشریه استرالیایی گفت که این فناوری هایبرید در حال حاضر در حال توسعه است تا راندمان و عملکرد موتور 4.0 لیتری V8 در مدل های جدید AMG را افزایش دهد.
از نظر موئر این موتور V8 یک پیشرانه کم مصرف با راندمان بالا است. او اشاره کرد که AMG ابتدا حجم موتور 6.3 لیتری V8 خود را به 5.5 لیتر و اکنون به 4.0 لیتر کاهش داده است تا بتواند از استانداردهای مورد نیاز قوانین مصرف سوخت و آلایندگی پیروی کند. او افزود:
« عمر این موتور 4.0 لیتری همراه با یک پیشرانه الکتریکی می تواند از آنچه که تمام افراد تصور می کنند طولانی تر باشد. »
با توجه به این برنامه بی عیب و نقص، به نظر می رسد AMG در آینده به کمک یک پیشرانه الکتریکی به موتور V8 خود پایبند بماند. فقط مدتی طول می کشد تا از مجهز شدن سدان ها، SUVها و خودروهای اسپرت AMG به این فناوری تازه توسعه یافته مطلع شویم.

مرسدس S65 AMG

مرسدس S65 AMG


مرسدس S65 AMG

مرسدس S65 AMG

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/26
واقعا حیف شد
می خواستم بخرمش😁😁😁