موضوعات داغ

فراخوان عظیم بیش از 800 هزار دستگاه تویوتا پریوس به خاطر مشکل از کار افتادن ناگهانی موتور

عکس مطلب اول
تویوتا در حال اجرای یک کمپین فراخوان عظیم است که حدود 807 هزار دستگاه از مدل های پریوس و پریوس V در سرتاسر ایالات متحده را در بر می گیرد.
طبق این بیانیه رسمی، تویوتا پریوس مدل های 2010 تا 2014 و پریوس V مدل های 2012 تا 2014 ممکن است تحت شرایط معینی با مشکل افت قدرت و از کار افتادن ناگهانی موتور مواجه شوند.
تویوتا می گوید در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد فرمان هیدرولیک و ترمزها همچنان کار می کنند اما اگر موتور در سرعت های بالا از کار بیفتد خطر وقوع تصادف افزایش می یابد. تویوتا این چنین توضیح می دهد:
« خودروهای مشمول این فراخوان طوری طراحی شده اند که در واکنش به بعضی خطاهای سیستم هایبرید، وارد حالت رانندگی Fail-Safe (خراب شدن با کمترین خطر ممکن) شوند. »
تویوتا به این موضوع پی برده است که احتمال دارد این خودرو در شرایط نادر آنطور که برنامه ریزی شده است وارد حالت رانندگی Fail-Safe نشود.
رفع این مشکل نسبتا ساده است و فقط کافیست تکنسین ها نرم افزار خودروهای معیوب را به روز رسانی کنند. هنگامی که به روز رسانی برای این نرم افزار آماده شود به مالکین این خودروها اطلاع داده می شود و تمام کارهایی که انجام می شود رایگان است.
در این حین تویوتا به مالکین این خودروها توصیه می کند که اگر سوالی در این زمینه دارند با بخش پشتیبانی از مشتریان تماس بگیرند و شماره شناسایی VIN خودروی خود را در سایت سازمان ملی امنیت ترافیکی بزرگراه ها بررسی کنند تا مشخص شود که آیا خودروی آنها مشمول این فراخوان هست یا نه.
تویوتا پریوس و پریوس V قبلا در فوریه سال 2014 و جولای 2015 به خاطر دو کمپین دیگر فراخوان شدند. با این حال، تویوتا می گوید که در آن زمان وقوع چنین مشکلی را پیش بینی نکردند.

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس


کابین تویوتا پریوس

کابین تویوتا پریوس

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد