موضوعات داغ

تحول بعد از 10 سال؛ جزئیات مقدماتی درباره نسل آینده مرسدس بنز SL

عکس مطلب اول
نسل آینده مرسدس بنز SL با مدل فعلی آن تفاوت های بنیادی خواهد داشت و قرار است تا حد زیادی از تخصص و تجربه متخصصین عملکرد خودرو در بخش AMG مرسدس بهره مند شود.
واضح است که فروش نسل فعلی مرسدس SL پیوسته رو به کاهش بوده است. طبق گزارش نشریه اتوکار، مرسدس به جای حذف این رودستر لوکس قصد دارد آن را مجددا از نو خلق کند و به یک خودرو با لذت رانندگی بالاتر تبدیل کند که بیشتر شبیه مدل AMG GT است تا نسل فعلی SL.
مدل جدید SL که قرار است در سال 2020 معرفی شود از پلتفرم MSA مرسدس استفاده خواهد کرد که نسل بعدی AMG GT نیز قرار است از همین پلتفرم استفاده کند. با توجه به اشتراک پلتفرم بین این دو مدل، نسل جدید SL از سیستم تعلیق، محورها و سیستم فرمان مشترک با AMG GT برخوردار می شود. علاوه بر این، مرسدس SL جدید و AMG GT هر دو از سیستم برق 48 ولت و تعدادی پیشرانه هایبرید بهره مند می شوند.
پیش بینی می شود مدل پایه SL جدید SL450 EQ Boost نامیده شود و احتمالا از پیشرانه 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری توربوشارژ که در مدل های دیگر مرسدس نصب می شود همراه با یک موتور الکتریکی کوچک با قدرت 22 اسب بخار استفاده خواهد کرد. این پیشرانه در مجموع حدود 387 اسب بخار قدرت تولید می کند.
مدل دیگری که به SL450 EQ بوست ملحق می شود SL53 AMG است. پیشرانه این مدل تا حد زیادی مشابه مدل SL450 است ولی نزدیک به 450 اسب بخار قدرت تولید می کند. مدل های دیگری که قرار است تولید شوند شامل SL500 EQ Boost (ترکیبی از موتور 4.0 لیتری V8 توربوشارژ و یک موتور الکتریکی)، SL63 AMG (مجهز به موتور 4.0 لیتری V8 توئین توربو) و شاید یک نسخه قویتر با نام SL63 S AMG باشد. هنوز مشخص نیست که آیا SL65 با موتور V12 همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد یا نه.
به خاطر پلتفرم کاملا جدید طراحی بدنه مرسدس SL جدید نسبت به نسل فعلی اندکی متفاوت خواهد بود. طبق گزارشات این خودرو از کابینی که به سمت عقب متمایل شده برخوردار می شود و یک سقف پارچه ای کوچک جایگزین سقف فلزی جمع شونده مدل فعلی می شود. این تغییر به تنهایی این امکان را برای مرسدس فراهم می کند که طرح این خودرو را بسیار زیباتر کند و مرکز ثقل آن را پایین تر بیاورد.

مرسدس SL550 مدل 2017

مرسدس SL550 مدل 2017


مرسدس SL550 مدل 2017

مرسدس SL550 مدل 2017

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد