موضوعات داغ

پیشنهادی برای خودروسازان داخلی در شرایط تحریم؛ موتورسیکلت باری با سه محور

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
موتورسیکلت های باری در کشورهای آسیایی فروش بالایی دارند و در بازار ایران نیز در دهه های اخیر وارد شده و می توان بسیاری از مدل های آنها را مشاهده کرد و اکثرا نیز ریشه ای چینی دارند. چینی ها خود به عنوان یکی از بزرگترین استفاده کنندگان اینگونه موتورسیکلت ها اما دست به توسعه قابلیت های آنها نیز زده اند.
شنگوشن یکی از جدیدترین این مدل ها است و همان طور که در تصاویر می بینید یک موتور سیکلت باری بزرگ با سه محور در نه چرخ است. شنگوشن که فعلا برای عرضه در بازار داخلی چین در نظر گرفته شده است بیشتر در مناطق حاشیه ای این کشور و روستا ها فروش دارد و چنین چیزی را در شهرهای بزرگ نمی بینید و خود چینی ها بیشتر در بخش کشاورزی از اینگونه وسایل استفاده می کنند.

شنگوشن

شنگوشن

شنگون با اینکه چرخ های بسیاری دارد اما در طبقه بندی سه چرخه ها جای می گیرد و شاید دلیل آن این است که دولتمردان نمی خواهند با ایجاد یک کلاس جدید وسایل نقلیه زحمت خود را زیاد کنند. شنگوشن در زبان چینی به معنای خدای آتش است و این مدل سه محور نیز SH175ZH-2 نام دارد.
در حالی که بیشتر سه چرخه های چینی این روزها از موتور برقی استفاده می کنند اما شنگوشن از موتور بنزینی استفاده می کند چون موتورهای برقی سه چرخه ها برای ابعاد بزرگ و وزن زیاد چنین سه چرخه ای کافی نیستند. موتور مورد استفاده در شنگوشن یک موتور تک سیلندر چهار زمانه با حجم 175 سی سی است که قدرتی در حدود 20 اسب بخار دارد. حداکثر سرعت این سه چرخه ی سه محور 60 کیلومتر بر ساعت و حجم باک بنزین آن 16 لیتر است و به گفته سازنده می تواند با هر باک 500 کیلومتر را طی کند که این عدد اغراق آمیز به نظر می رسد.
در بخش ابعاد، شنگوشن دارای طول، عرض و ارتفاع 3490، 1360 و 1370 میلیمتر است و وزن خالص آن نیز 365 کیلوگرم است. قیمت این مدل 252 دلار است که قیمتی بسیار معقول در بازار چین است.

زینلینگ XL175ZH-A

زینلینگ XL175ZH-A

اما شنگوشن تنها سه چرخه سه محور این کلاس نیست و مدل دیگری با نام زینلینگ XL175ZH-A نیز در بازار حضور دارد که تصاویر موتور قرمز رنگ متعلق به این موتور است. این مدل نیز دارای موتور 175 سی سی است و حداکثر سرعت آن 50 کیلومتر بر ساعت می باشد. این مدل 2017 دلار قیمت دارد و فاقد ترمز ABS است.

زینلینگ XL175ZH-A

زینلینگ XL175ZH-A

این مدل دارای ابعاد بسیار بزرگی است و در تصویر زیر می توانید ابعاد بزرگ آن در مقایسه با فاو بسترن و چانگان را ببینید.

زینلینگ XL175ZH-A

زینلینگ XL175ZH-A

اگر به تصاویر بخش عقبی زییلنگ رقت کنید خواهید دید که از دو گل پخش کن کوچک در کنار هم در هر طراف استفاده شده است و دلیل آن این است که تولید گل پخش کن های بزرگ هزینه را بالا می برد.

شوانگشی Double Lion

شوانگشی Double Lion

مدل دیگر شوانگشی Double Lion است که 1481 دلار قیمت دارد و حداکثر سرعت آن 70 کیلومتر بر ساعت است و تفاوت آن با سایر سه چرخه ها در این است که از لاستیک های تکی به جای دوبل استفاده می کند.

ژونکی ZQ200ZH-2A

ژونکی ZQ200ZH-2A

در انتها نیز به ژونکی ZQ200ZH-2A می رسیم که با رنگ سبز ارتشی خود دارای ظاهر اسپرتی است. این مدل با 1537 دلار قیمت به یک موتور قوی 300 سی سی مجهز است و اسپرت تر از سایر مدل ها به نظر می رسد.

نظرات کاربران

25 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/29
شوانگشی با موتور ژونکی بهترین گزینه است!
این موضوع اصلا ربطی به تحریم نداره و موتور های سه چرخ بسیار مفید اند و باید قوانین متناسب این موتورسیکلت ها تصویب شده و خودروسازان و موتورسازان به عرضه این محصولات اقدام کنند!
1397/7/29
ازینا بیارن قشنگ میشیم شکل افغانستان و پاکستان و...
1397/7/30
مگه فرغون هايي كه ويران خودرو و سايپا ميسازن چه شونه اين چين ها هنوز مثل اينكه وانت پرادو 151 و آريسان نديدن كه اگه ببينند كف چينگ چووووووووونگ مي كنند .
1397/7/30
تولید بجای پراید گزینه خوبیه!
1397/7/30
همینو کم داشتیم فقط!!! مگه هنده اینجا
1397/7/30
این بنز جی کلاس 6*6 نسخه چینی هست
1397/7/30
به نظر من وسیله به درد بخوری هست فیلمی ازش در یوتوب ندیدم ولی ممکنه فروشش موفقیت امیز باشه خصوصا که قیمتشون واقعا پایینه و جک تخلیه هم دارن منتهی نمیدونم چقدر توان حمل بار داشته باشه و آیا توان بالا رفتن از سراشیبی با وزن بالا رو داره یا نه
1397/7/30
مطمئن باش به قیمت خون باباشون میدن که ارزونی یادت بره.
1397/7/30
اینکارهارو نکنین با مملکتمون. داقونش کردین رفت بابا....
1397/7/30
واقعا روز به روز پس رفت حالا دیگه میری سه چرخه بررسی میکنی
1397/7/30
خوبه دیگه مشکل گرانی لاستیک و قطعات و قیمت بالای کشنده و کامیون برای کامیون داران حل شد طرف بجای اینکه بیاد 5 هزار دلار بده برای چند تا لاستیک برای کامیونش فقط هزار دلار میده و یه کشنده همه چی تموم لاکچری رو میخره بجای چند حلقه لاستیک چهر هزار دلار هم سود میکنه .. با وجود این محصول فوق العاده دیگه جایی برای نیسان گاوی و تریلی و کمپرسی و غیره دیگه نمیمونه ... فقط عرضه کننده باید بجای تحویل فوری پیش فروش بزنه که استقبال ازش ضربدر 50 بشه
1398/2/26
ای بابا...!
ضوابط تولید سه چرخه، فرقی با تولید موتورسیکلت نداره.
یادتون نیست مگه چقدر کمپانی و شرکت موتورسیکلت‌سازی داشتیم؟ پیشرو، شیرو، پیشتاز، تکتاز، تیزتک، تیزرو، تک‌پر، بهرو،...! هر کدومشون هم انجین‌ خاص خودشو داشت.
همین موتورسیکلت‌سازان ، با سابقه‌ای که داشتند و روی حساب سهامشون در بازار بورس و کاربری شرکت‌های بالادستیشون برای چینی‌هایی که مونتاژ کار و کپی کار بودند امکان ایجاد برند و تأسیس کمپانی joint-venture رو فراهم آوردند.
بهمین خاطر اکثر برندهای چینی، یه شریک صنعتی در ایران هم دارند و اصلاً بعضی از ماشین‌ها اولش از ایران سر در میاره، بعد راهی بازار چین میشه.
کلّ تاریخ اتومبیل‌سازیمون بر همین منوال بوده، چیز جدیدی نیست. همین گروه بهمن که الآن برا خودش امپراطوری فکسنی راه انداخته، ۶۰ سال پیش موتور سه‌پاچه می‌ساخت، بعدش با وانت هزار سی‌سی وارد صنف خودروسازان شد.
آقای نویسنده، شما بهتره بجای این پیشـنهادها، از لانه‌های جاسوسی کمپانیهای امریکائی در ایران بنویسید، مثل گروه بهمن که پایگاه عملیاتی فورد بود. یا مثلاً جنرال موتورز که توی همهء کمپانی‌های ایرانی، یکی از محصولاتش رو با تقلب جا کرده، گرند ویتارا- ایران خودرو، موسو- مرتب، شوکا- زامیاد، بسترن- بهمن، مگان- سایپا، پونتیاک‌های کرمان خودرو و إلی آخر...

برای کنار اومدن با تحریم‌ها لازم نکرده پیشنهاد ارائه کنید،
من پیشنهاد میکنم مسئولین "ایـدرو" ، یا معاونت فنی مهندسی ناجا، یه نشست خبری عمومی با مردم (با من نوعی) برگزار کنند، بلکه بتونیم جویا بشیم که آقایون مـا رو چی فرض کرده‌ند!؟
1398/11/1
سلام میخوام بدونم کجا میشه تو اصفهان موتور سه چرخ اقساطی خرید شماها که اینجا نظر میدین که میشیم مثل هند و پاکستان و فلان یا نگران خرج زندگیتون نیستید یا وضع مالیتون خوبه میرید ماشین میخرید ما باید همیشه تاوان ندانم کاری شماهارو بدیم پس نظر الکی ندین این موتور سیکلت ها به درد ما میخوره که ماهی پانصد زوری در میاریم و نمیتونیم ماشین بخریم برای کارهامون
1399/2/9
محمد جان واقعا باهات موافقم منکه یه جوون بیکارم دارم خدا خدا میکنم شاید یه موتور سچرخ اقساطی گیرم بیاد و بخرم
1401/2/1
موافقم باهات محمداقا درسته
1399/10/25
سایپا گفته بزودی وانت سه محوره سایپا،رونمایی میشه! الان با دبدن این موتورهای سه محوره شوکه شدم! سایپا اگه میخواستی اینا رو تولید کنی بهتره نگو وانت سه محوره سایپا! خداییم این اسم بهش نمیخوره!:-/
1400/4/4
قیمت یک لیتر بنزین از اب معدنی هم ارزان نره -هر وقت بنزین بشه لیتری 30 هزار تومن میرن دنبال این موتورها
1400/4/16
لطفا قيمتهاي هر وسيله را هم ذكر بفرماييد.
1401/2/19
عجب عاقبت شومی!، زمانی ایران سهامدار بنز بود و همه کمپرسی ها بنز بودن، حالا کار رسیده به جایی که کمپرسی سه چرخ چینی وارد کنیم!
1401/6/2
با توجه به قیمت بسیار مناسب برای استفاده در روستا بسیار کاربردیه برای ایران کافیه ورودش به داخل شهرها ممنوع اعلام شود
1401/9/3
این ماشین ها در افغانستان چقدر قیمت دارد
1401/9/17
سلام کی توی بازارایران موجود میش موتور ژونکی
1402/2/9
سلام دوستان ،بنده شخصا ۱۵ سال هست که دارم از این مدل وسیله استفاده میکنم،نمیدونم چرا همه به زاهر توجه می‌کنند حتی سازندهها،آقا این موتور با این وزن با این زاهر این سیلندر ۲۰۰ اصلا اصلانی نیست یا این طراحی گیربکس برای این موتور کارای نداره ،شما با ۲۵۰ کیلو ۵ دقیقه شیب بخای بری پدر گیربکس وسیلندر در آمده، آخه چرا چرا چرا سیلندر بزرگتر نمیزارید چرا این گاردین چرا این گیربکس چراچرا
1401/12/24
اگه بیارین من اولین نفر خریدارم...خواهشا وارد کنید با قیمت عادلانه که قشر کارگر بتونن کاری داشته باشند ممنون..
1402/3/30
عالی