موضوعات داغ

ورود روغن موتور پاکستانی به خطوط تولید خودروسازان کشور

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یک شرکت خودروساز در کشور اقدام به استفاده از یک برند بی نام و نشان پاکستانی کرده است و این در صورتی است که چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور در کشور وجود دارند که علاوه بر تامین بازار داخلی بخشی از محصولات خود را نیز به بازارهای خارجی صادر می‌کنند. بر اساس آمارها نیاز کشور به روانکارهای خودرو در سال ۴۵۰ میلیون لیتر است که چهار شرکت داخلی نفت بهران، نفت پارس، نفت سپاهان و ایرانول ۸۵ درصد بازار داخلی را تامین می‌کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای خودرو، برخی از شرکت های خودروسازی به دلیل بالا بودن تکنولوژی ساخت موتوهایشان تاکید بر استفاده از روغن موتورهای خارجی معتبر هستند. با این حال شرکت های تولیدکننده داخلی به فرمول پیشرفته تولید روغن های پیشرفته دست یافته‌اند و پس از خرید روغن پایه گروه دو، سه و چهار اقدام به تولید روغن موتورهای مرغوب و حتی قابل استفاده در خودروهای روز دنیا کرده اند. حال مشخص نیست چرا این شرکت خودروساز با وجود روغن موتورهای مرغوب داخلی اقدام به استفاده از این روغن موتور ناشناخته پاکستانی آن هم با قیمت بالاتر در شبکه خدمات خود پس از فروش حتی برای برخی از خودروهای خود با تکنولوژی روز کرده است.
کارشناسان معتقد هستند که این اقدام با سود بالای فروش در شبکه خدمات پس از فروش و حتی بازار ثانویه در ارتباط است و بزودی باید شاهد حضور این برند پاکستانی در تعویض روغنی های کشور باشیم. در کشور سه شرکت از بین چهار شرکت اقدام به تولید روغن موتور با بالاترین سطح کیفی کرده اند و محصولات خود را با استاندارد API-SN به بازار عرضه می‌کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/23
این فرغون سازا وقتی پای محصولات خودشون که میاد وسط، همش از حمایت کالای ایرانی دم می زنن و تو بوق و کرنا می کنن! اما پای عمل و نوبت به خودشون که می رسه، خودشون از همه بدترن!