موضوعات داغ

تغییر ذائقه مشتریان؛ افزایش فروش خودروهای اسپرت دنده ای

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تب استفاده از خودروهای اتوماتیک، در بازه ای از زمان در کشورهای مختلفی فراگیر شد و این تب اکنون به کشور ما رسیده است. خریداران به دنبال تهیه نمونه های اتوماتیک هستند و عرضه کنندگان نیز به طور معمول با عرضه تیپ های فول آپشن، تیپ های پایین تر که مجهز به گیربکس دستی هستند را از سبد محصولات خود حذف می کنند.
در بازارهای پیشرفته ای همانند بازار استرالیا، این تفکر وجود دارد که وجود یک پدال سوم در خودرو، باعث می شود تا فروش آن دشوار شود و مدت ها طول بکشد. اما تحقیقات نشان داده مشتریانی که به دنبال خرید خودروهای دست دوم، به خصوص نمونه های اسپرت هستند، خرید مدل های پایین تر و مجهز به سیستم دنده دستی را به نمونه های گران تر و اتوماتیک ترجیح می دهند. چند مثال زیر در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند:
بی ام و M2، یک اسپرت قابل توجه از این شرکت آلمانی بود که در سال 2016 به بازار عرضه شد و بالاترین نمونه آن، که مجهز به جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه بود، با قیمت صد هزار دلار استرالیا و نمونه دنده ای با قیمت نود هزار دلار به فروش می رسید. اکنون در بازار استرالیا، مشتریان می توانند نمونه دنده دستی با کارکرد حدودی 33 هزار کیلومتر را به مبلغ 68 هزار دلار تهیه نمایند، در حالی که نمونه اتوماتیک مشابه با کارکرد 25 هزار کیلومتر، 72 هزار دلار قیمت دارد. سایر مدل های دنده دستی و در تیپ های پایین تر نیز با قیمت هایی کمتر در دسترس خریداران هستند.

بی ام و M2

بی ام و M2

یکی دیگر از معروف ترین خودروهای اسپرت در استرالیا و جهان، مزدا MX-5 است. یک مزدا MX-5 سه ساله که گیربکس دنده ای دارد و پیشرانه آن نیز از نوع 1.5 لیتری تنفس طبیعی است، با قیمتی در حدود 22 الی 25 هزار دلار قابل خرید می باشد. این خودروها معمولا کارکردی بین 25 هزار الی 50 هزار کیلومتر دارند. اگر مشتری بخواهد با این میزان پول، نمونه های اتوماتیک را خریداری کند، گزینه های پیش روی او کارکرد متوسط 33 الی 66 هزار کیلومتر خواهند داشت و از نظر فنی استهلاک بیشتری را متحمل شده اند.

مزدا MX-5

مزدا MX-5

دیگر خودروی خوش قیمت این لیست، هولدن کومودور است که از سال 2015 در بازار استرالیا حضور دارد. مشتریان می توانند بسته به انتخاب هایشان، خودروی صفر کیلومتر خود را با قیمتی بین 33800 تا 53990 دلار تحویل بگیرند. در حالیکه خودروهای سه ساله این مدل، با 33500 دلار قابل خریداری هستند و اکثرا مدل های فول آپشن مجهز به گیربکس دستی را شامل می شوند. این مدل در حال حاضر به گزینه محبوبی بین خریداران تبدیل شده و از سوی دیگر تمایل فروشندگان عمده و جزیی به سفارش نمونه های دنده ای افزایش یافته است.

هولدن کومودور

هولدن کومودور

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/30
این خیلی مسخره ست که در ایران حق انتخاب بین مدل دستی و اتومات وجود نداره و تقریبا تمام ماشینهای خوب با گیربکس اتومات فروخته میشن .
هیچ راننده حرفه ای ، گیربکس اتومات رو به گیربکس دستی ترجیح نمیده . حتی در مدلهای ب ام و که گیربکس هشت سرعته اونها فوق سریع عمل میکنه .
1397/8/1
مسخره نيست
چون تعداد كساني كه بي ام و دنده دستي ميخرن اونم تو ايران با توجه به اينكه جاي خاصي براي رانندگي اسپرت وجود نداره و تعداد مشتريان اين گروه ماشينا خيلي خيلي كمه منطقي نيست شركت ها اين مدلارو وارد كنن چون رو دستشون ميمونه ضمنا ماشينايي كه اينجا بهشون اشاره شده ممنوعيت واردات هم دارن
1397/8/1
مگر آدم عقل تو کلش نباشه تو این ترافیک گیربکس اوتومات ولکنه دستی بگیره!
1397/8/1
برای کسی که دنبال رانندگی و لذت بردن باشه دنده دستی عالیه