موضوعات داغ

بی ام و همچنان به موتورهای دیزل خود پایبند است؛ خلاف جهت فولکس، آئودی و پورشه

عکس مطلب اول
از زمانی که چند سال پیش رسوایی دیزل گیت فولکس واگن برملا شد شرایط سختی برای موتورهای دیزل پیش آمده است. به تدریج تعداد بیشتری از خودروسازان موتورهای دیزل را کنار می گذارند و تمرکز خود را صرف موتورهای بنزینی و الکتریکی می کنند و جدیدترین نمونه آن پورشه است که تصمیم گرفت برای همیشه موتورهای دیزل را ترک کند. با این حال، دیدگاه بی ام و متفاوت است زیرا باور دارد موتورهای دیزل که بسیار از آنها انتقاد می شود هنوز هم می توانند در کنار موتورهای بنزینی و پیشرانه های الکتریکی هم زیستی مسالمت آمیزی داشته باشند.
مدیر توسعه بی ام و در گفتگو با نشریه استرالیایی GoAuto در نمایشگاه خودروی پاریس اعلام کرد که بی ام و در دوران پس از رسوایی دیزل گیت هنوز به تولید موتورهای دیزل تعهد دارد. علاوه بر این، او توسعه موتورهای دیزل را بسیار جالب توصیف کرد و افزود که در حال حاضر بی ام و کم و بیش بهترین موتورهای دیزل بازار را تولید می کند. او در ادامه ذکر کرد که اطلاعات حاصل از آزمایش نشان می دهد که موتورهای دیزل بی ام و کمترین آلایندگی را در بین دیگر موتورهای دیزل در صنعت خودرو دارند.
با اینکه در حال حاضر موتورهای 4 و 6 سیلندر دیزل معمولی در بی ام و آینده امنی دارند، موتورهای دیزلی که در خودروهای لوکس و گران قیمتی مانند M550d xDrive یافت می شوند با شرایط سختی روبرو هستند. این موتور 3.0 لیتری دیزل با 4 توربوشارژر که قویترین موتور 6 سیلندر دیزل در عصر خودرو لقب گرفته است آینده مبهمی پیش رو دارد زیرا این مقام رسمی بی ام و اعتراف کرد که ایجاد اصلاحات در این موتور برای اینکه بتواند از قوانین سرسخت تر آلایندگی پیروی کند دشوار است. علاوه بر این، خودروهای مجهز به این موتورهای دیزل پر قدرت بخش بسیار کوچکی از بازار را تشکیل می دهند، بنابراین با توجه به این تجارت ضعیف، صرف وقت و هزینه فراوان برای توسعه بیشتر این موتورها یک راه حل عملی نیست.
این مقام رسمی بی ام و در این مصاحبه اشاره کرد که احتمال دارد در آینده تنوع موتورهای دیزل بی ام و ساده تر شود. او با اشاره به این موتور 3.0 لیتری دیزل که در حال حاضر با یک، دو و چهار عدد توربوشارژر ارائه می شود گفت که شاید در آینده یک موتور با دو سطح متفاوت از عملکرد یا چیزی شبیه به آن وجود داشته باشد.
در پایان باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بی ام و هنوز تصمیم نگرفته است که آیا X5 مدل 2019 را با موتور دیزل در بازار امریکا عرضه کند یا نه. در این حین، این SUV لوکس متوسط با دو مدل بنزینی xDrive 40i و xDrive 50i در بازار امریکا عرضه خواهد شد و قرار است در سال 2021 مدل پلاگین هایبرید آن نیز وارد این بازار شود.

موتور دیزلی 6 سیلندر بی ام و

موتور دیزلی 6 سیلندر بی ام و


بی ام و M550d xDrive تورینگ

بی ام و M550d xDrive تورینگ

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد