موضوعات داغ

نفوذ آلمان ها به قلب انگلیس؛ احتمال استفاده از موتور بی ام و در نسل آینده جگوار F-Type

عکس مطلب اول
یان کالم مدیر طراحی جگوار اخیرا گفت که هنوز برنامه ای برای جایگزینی جگوار اف تایپ وجود ندارد. با این حال نشریه Car Magazine در گزارشی ذکر کرده است که احتمال دارد جگوار اف تایپ با طراحی جدید در سال 2020 معرفی شود.
با اینکه شایعات بیشماری درباره نسل آینده جگوار اف تایپ وجود داشته است، این نشریه برخلاف سیل شایعات گفته است که مدل آینده اف تایپ همچنان یک خودروی موتور جلو خواهد بود. با اینکه در گزارشات فراوان ادعا کرده اند که این خودرو موتور وسط خواهد بود نشریه Car می گوید که آن خودرو یک مدل کاملا متفاوت است.
طبق گفته نشریه Car جگوار اف تایپ مدل 2020 از یک پلتفرم آلومینیومی به روز شده استفاده خواهد کرد که ظاهرا تکامل D7b نامیده خواهد شد. جزئیات کمی در این مورد وجود دارد اما احتمالا این پلتفرم از نمونه مورد استفاده در مدل فعلی اف تایپ سبکتر است.
تاثیر این کاهش وزن می تواند نسبتا شگفت انگیز باشد زیرا ظاهرا جگوار اف تایپ مدل 2020 از مدل قبلی خود بزرگتر خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد ولی مجله Car می گوید که نسل آینده اف تایپ یک خودروی 4 نفره 2+2 خواهد بود که هدف آن رقابت با پورشه 911 است. با اینکه این خودرو فضای حمل 4 سرنشین را دارد به نظر می رسد صندلی های عقب آن نسبتا کوچک باشند و بهتر است فقط به عنوان گزینه آخر مورد استفاده قرار گیرند.
پیش بینی می شود مدل های کوپه و کانورتیبل این خودرو نیز تولید شوند و نشریه Car می گوید که این خودرو از تعدادی موتورهای مختلف از قبیل موتور 4 سیلندر Ingenium جگوار لندروور نیرو می گیرد. نکته جالب این است که ذکر شده است یکی از موتورهای موجود برای این خودرو موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو برگرفته از بی ام و است. این گزارش ادعا می کند که این موتور جایگزین موتور 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ جگوار می شود که 560 اسب بخار قدرت تولید می کند.
پیش بینی می شود در نهایت از این موتور در دیگر محصولات جگوار لندروور نیز استفاده شود. در این گزارش ذکر نشده است که کدام مدل ها از این موتور استفاده خواهند کرد ولی احتمالا شامل نسل آینده رنجروور، رنجروور اسپرت و جگوار XJ است.
این شایعه در مورد استفاده از موتور V8 بی ام و جالب است زیرا در گزارشات قبلی ذکر شده بود که این خودروساز موتورهای V8 را به کلی حذف خواهد کرد. البته نباید این شایعه و شایعات دیگر را بدون شک و تردید قبول کرد.
گفتنی است که پیش از این، آستون مارتین نیز از موتورهای ساخت مرسدس بنز برای محصولات خود بهره جسته بود.

جگوار F-Type SVR

جگوار F-Type SVR


موتور V8 سوپرشارژ جگوار

موتور V8 سوپرشارژ جگوار

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/26
دوست عزیز ، با تشکر از این مقاله ،
“آلمان ها” اشتباه است ، آلمان به معنای آلمانی که نیست ، چنانکه ژرمن ها درسته. ژرمن به معنی آلمانی هست.
مثل این می مونه که به چند فرد ایرانی بگیم ، ایران ها ، که واضحا اشتباست.
با احترام