موضوعات داغ

یک چالش لاینحل؛ سر رسید مهلت خودروسازان برای رعایت استانداردهای ۸۵ گانه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پیمان پیرایش مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان استاندارد در گفتگو ۱۸:۳۰ شبکه خبر بیان داشت: به خودروسازان از دی ماه ۹۶ تا دی ماه ۹۷ مهلت داده شده تا ۶۳ استاندارد لازم را برای تولیدات خود رعایت کنند تا مجوز لازم برای ادامه تولید به آنها داده شود. همچنین خودروسازان باید بتوانند ۲۲ استاندارد باقی مانده را نیز اجرا کنند و در مجموع ۸۵ استاندارد باید برای تولیدات رعایت شود که در صورت عدم رعایت استانداردها مجوز تولید نخواهند گرفت و شماره گذاری نمی‌شوند. از دو خودروساز بزرگ کشور گزارش هایی از اجرای استانداردها دریافت شده که کامل نبوده و امیدواریم تا دی ماه کامل شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی صنعت خودرویی کشور نبود زیرساخت های آزمایشگاهی و آزمون جاده ای است که با وجود حمایت وزارت صنعت و معدن هنوز به نتیجه نرسیده است. سازمان استاندارد نیز آماده همکاری در مدیریت مرکز آزمون جاده ای است و هر چه زودتر در این بخش سرمایه‌گذاری صورت گیرد هم توسعه فنی خودروها تسریع شده و هم از اتلاف هزینه جلوگیری می‌شود. این موضوع در شورای سیاست گذاری نیز مطرح شد و بازدیدهایی نیز از مرکز فعلی آزمون جاده ای صورت گرفت اما این موضوع بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد. وی در ادامه افزود: استانداردهای ۸۵ گانه بر اساس استانداردهای روز اروپا گرفته شده و جنبه ایمنی را در سطح بالا در نظر گرفته است.
خودروسازان به اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در موعد مقرر پایبند هستند


به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، حسین قناتی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت و معدن در ارتباط تلفنی با گفتگوی ۱۸:۳۰ اظهار داشت: سعی می‌کنیم گزارش خودروسازها در دی ماه آماده و تحویل داده شود البته به علت مشکلات تولید و تامین مالی ممکن از گزارش با یک یا دوماه تاخیر تکمیل شود. وی درباره مراکز آزمون جاده ای بیان داشت: مشکل اصلی تجهیز و تکمیل این مراکز بحث مالی آن است. فاز یک مرکز آزمون جاده ای روبه پایان است و اگر خود خودروسازان بخواهند این مراکز را تجهیز و تکمیل کنند بخاطر هزینه های زیاد زمانبر خواهد بود.
وی ادامه داد: بانک ها نیز به علت عدم سود ده بودن این مراکز از دادن تسهیلات خودداری می‌کنند و یا استقبال کمی از دادن تسهیلات می‌کنند. همچنین آزمایشگاه ها به تجهیزات و فناوری های جدید نیازمند هستند که با محدودیت های پیش آمده به مشکل خورده ایم اما در هر حال ما به اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در موعد مقرر که همان دی ماه است پایبند هستیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/23
انشا الله که در کارخانه ایران خودرو و سایپا تخته شه مهم نیست چند نفر بیکار میشوند مهم این که میلیون میلیون نفر آدم کشته نشوند