موضوعات داغ

بی‌ثباتی بازار، پراید را دوباره به 40میلیون‌تومان نزدیک کرد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی 6 ماه گذشته با وجود اعمال سیاست های مختلف درست و غلط بازار خودروی کشور همچنان در التهاب به سر برده و نوسانات قیمتی آن بی سابقه است. حتی کاهش اخیر قیمت ارز در طی هفته گذشته نیز نتوانست تاثیری موثری بر نوسانات بازار خودرو بگذارد و افزایش مجدد نرخ ارز ثبات را بیش از پیش در این بازار از بین برد.
در حالی که قیمت پراید با توجه به کاهش بهای ارز در طی روزهای گذشته در حال نزدیک شدن به تونل 20 میلیون تومان بود، روز گذشته به رقم 36 میلیون تومان رسید. با این اوصاف کاملا طبیعی است که خریداران خودرو امیدی به کاهش قیمت و ثبات در بازار خودروهای داخلی نداشته باشند.
این نبود ثبات علاوه بر از بین برد اعتماد خریداران و ایجاد رکود در بازار، جو روانی ای که سبب شده بود عده ای به امید کاهش قیمت دست از خرید خودرو نگه دارند را نیز از بین برد.
قیمت خودرو در طی روز گذشته همچنان روند صعودی را در پیش گرفته و بهای تعدادی از خودروهای داخلی با افزایش 500 هزار تا 1 میلیون تومانی مواجه شده است. البته تعدادی از خودروها نیز در بازار آزاد با ثبات و یا حتی کاهش قیمت مواحه شده اند؛ هرچند این کاهش قیمت سبب نشده که خودروهای مذکور با بهای واقعی خود خرید و فروش شوند.
روز گذشته خودرو پژو 207دنده دستی با کاهش 3 میلیون تومانی با قیمت 85 میلیون تومان خرید و فروش شد، پژو 405 GLX با افزایش 500 هزارتومانی با قیمت 51 میلیون و 500 هزار تومان و پژو 206 صندوق دار باثبات قیمت، حدود 69میلیون معامله شد. همچنین پراید 111 با افزایش یک میلیون با قیمت 36 میلیون تومان، پژوپارس با کاهش یک میلیون و500 هزار تومان، به بهای 67میلیون و500‌هزار تومان، پژو 206تیپ5 با افزایش 500 هزار تومانی به قیمت 68 میلیون و500هزار تومان و سمندال‌ایکس با کاهش 2 میلیون‌ تومانی، 53میلیون تومان دادوستد شدند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/23
کل مملکت رو هواست ! قیمت ماشین پیشکش !