موضوعات داغ

مزدا میاتا در لباس کوروت، میشی در لباس گرگ

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
میتسوکا از مدل جدیدی با نام راک استار رونمایی کرده است که در نمای ظاهری شباهت زیادی به نسل دوم شورولت کوروت دارد و بر اساس خودروی مزدا میاتا یا MX-5 جدید ساخته شده است.
این محصول جدید را باید خودرویی بهتر در مقایسه با سایر ساخته های میتسوکا نظیر خودروی اسپرت موتور وسط اروچی و مدل های کلاسیک جگوار مانندی که بر اساس نیسان میکرا ساخته شده بودند دانست.
مدل راک استار به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس میتسوکا ساخته شده است و دارای طراحی بسیار چشم نوازی است. به جز قسمت های شیشه‌ی جلو و درها باید گفت که این مدل شباهت بسیار زیادی به شورولت کوروت سال های 1963 تا 1967 دارد.

میتسوکا راک استار

میتسوکا راک استار

با توجه به ابعاد کوچک تر میتسوکا راکس استار در مقایسه با شورولت کوروت، در این مدل خبری از چراغ های مخفی شورولت نیست و به جای آنها از چراغ های گرد کوچکی استفاده شده است که روی سپر کرومی زیبای این خودرو جای گرفته اند.
با توجه به سخت بودن اعمال تغییرات در کابین خودروهای امروزی نیز میتسوکا کمترین تغییرات را در کابین اعمال کرده است و تنها شاهد تغییر برند خودرو و روکش جدید برای صندلی ها هستیم و سایر بخش ها با مزدا میاتا یکسان است.
میتسوکا راک استار در دو تیپ به بازار عرضه خواهد شد که مدل بالاتر آن با گیربکس 6 دنده دستی 39 هزار دلار قیمت دارد که در مقایسه با قیمت 22 هزار دلاری مزدا میاتا بسیار بیشتر است.
آپشن های این خودرو شامل تودوزی چرمی صندلی ها، رینگ های آلومینیومی کورمی 15 اینچی، لاستیک های کلاسیک بی اف گودریچ با سایز 195-60 و تریم داخلی همرنگ بدنه هستند.

میتسوکا راک استار

میتسوکا راک استار

برای بدنه ی راک استار 6 رنگ قابل سفارش است که هر یک از این رنگ ها به نام یکی از ایالت های آمریکا نام گذاری شده اند و شامل آبی لس آنجلس، قرمز شیکاگو، سیاه نیویورک، نارنجی سیسکو، سفید واشنگتن و زرد آریزونا هستند.
در بخش پیشرانه‌ راک استار از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی بهره می برد که می تواند 97 اسب بخار قدرت و 152 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اگر خواهان موتوری 8 سیلندر برای راک استار باشید باید به سراغ تیونر ها بروید و بسیاری از آنها این توانایی را دارند تا یک موتور هشت سیلندر را درون کاپوت این خودرو جای دهند.
در انتها نیز به این نکته اشاره کنیم که تولید میتسوکا راک استار در فاز نخست به 50 دستگاه محدود خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد