موضوعات داغ

شاهکار دانشجویی؛ تیونینگ هوندا سیویک هیبریدی به عنوان پروژه دانشگاهی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
گروهی متشکل از 19 نفر از دانشجویان دانشگاه Clemson در کارولینای جنوبی یک نسخه از هوندا سیویک را ساخته اند که مشخصات بسیار قدرتمندی در حد خودروهای مسابقه ای دارد.
این پروژه دو سال پیش آغاز شد و هدف آن افزایش قدرت و توانایی های حرکتی هوندا سیویک در کنار کاهش آلایندگی این خودرو بود. نتیجه‌ی نهایی این پروژه، هوندا سیویک نارنجی رنگ به شماره 9 است که در تصاویر می بینید. این پروژه انقدر خوب از آب درآمده است که هوندا حمایت مالی از آن را بر عهده گرفت.

هوندا سیویک

هوندا سیویک

برای نیل به این اهداف، دانشجویان از یک موتور 2 لیتری سوپرشارژر دار چهار سیلندر با قدرت 400 اسب بخار استفاده کرده اند که نیروی خود را به محور عقب انتقال می دهد. در محور جلو نیز یک موتور برقی با 200 اسب بخار قدرت نصب شده است و به این ترتیب، این هوندا سیویک تیونینگ شده یک خودروی هیبریدی است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها 2 ثانیه است و با استفاده از سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز می تواند باتری خود را شارژ کند.

هوندا سیویک

هوندا سیویک

این هوندا سیویک هیبریدی همچنین 30 درصد مصرف سوخت کمتری دارد و هندلینگ آن هم با استفاده از یک سیستم تعلیق نیمه فعال بهبود چشمگیری پیدا کرده است. برای این سیویک تیونینگ شده یک سیستم چهارچرخ محرک اختصاصی نیز طراحی شده است.
در نمای ظاهری این هوندا سیویک هیبریدی نیز شاهد استفاده از یک بادی کیت اسپرت هستیم که ظاهری مسابقه ای دارد ، کالیپرهای ترمز نیز مشکی رنگ هستند و در انتها یک باله عقب بزرگ از نوع ثابت روی سیویک نصب شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/3
یک خورده اعداد و ارقام عجیب غریب هستش!!!
موتور سوپرشارژر 2 لیتری 400 اسب بخار!! با موتور 2 لیتری ولوو که هم سوپرشارژر و توربو دارد مقایسه کنید؟!!
600 اسب بالفرض که محال است چون گشتاور در محدوده متغیر خواهد داشت در 2 ثانیه صفر تا صد! عجیباً ، غریبا؟!!!