موضوعات داغ

فراخوان گسترده به علت ضعف شاسی؛ وقتی جیپ خوب جوشکاری نمی کند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه فیات کرایسلر اعلام کرد که جیپ رانگلرهای سال 2018 و 2019 را به خاطر مشکلی که در جوشکاری شاسی آنها وجود دارد فراخوان خواهد کرد و فروش این خودرو نیز موقتا متوقف خواهد شد.
گروه فیات کرایسلر در تماس با مالکان رانگلر متوجه شده است که جوشکاری بخشی از شاسی این خودرو مشکل دارد و ممکن است براکت نگه دارنده اکسل جدا شود. این ایراد می تواند باعث جدا شدن براکت از شاسی شود و اگر این اتفاق در هنگام حرکت بیفتد می تواند باعث بروز تصادف نیز شود. به گفته فیات کرایسلر در این طرح فراخوان 18 هزار دستگاه رانگلر فراخوان خواهند شد و گمان می رود که از این تعداد 4 درصد یعنی 720 دستگاه خودرو دچار ایراد در جوشکاری باشند.

مالکان جیپ رانگلر نیز در ماه های اخیر تصاویری را از جوشکاری ضعیف شاسی این خودرو تهیه کرده و برای یکدیگر ارسال کرده بودند. بر اساس این تصاویر می توان دریافت که سطح جوشکاری، پیش از انجام عملیات جوشکاری به خوبی پاک نشده است و همین امر سبب شده تا جوشکاری صحیح نبوده و مقاومت کافی را نداشته باشد.
یکی از مالکان رانگلر در این خصوص گزارش کرده است که ناگهان در هنگام رانندگی کنترل خودرو را از دست داده است. البته وی موفق شده تا خودرو را متوقف کند اما اتفاقی که افتاده بود این بود که محل اتصال تعلیق به شاسی جدا شده بود و مکانیک وی تشخیص داده بود که جوشکاری شاسی به درستی انجام نشده است. این در حالی بوده که این خودرو در حدود 1500 کیلومتر کار کرده بود و راننده آن حتی هنوز با خودروی خود به آفرود نیز نرفته بود.
فیات کرایسلر هنوز اعلام نکرده است که این مشکل را چگونه برطرف خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد