موضوعات داغ

بهترین خودروی سال از نظر جرمی کلارکسون؛ گاو خشمگین ایتالیایی محبوب مجری بریتانیایی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
جرمی کلارکسون، مجری معروف و محبوب خودرویی جهان که حدودا دو سه سالی می‌شود به دلیل رفتار غیر حرفه ای از برنامه TOP GEAR اخراج شده و کمی بعد برنامه "گرند تور" را با حمایت مالی آمازون تاسیس کرد، این مجری معروف به تازگی بهترین خودروی سال را از نگاه خود معرفی کرده است که در خودروبانک مروری کوتاه بر روی آن وهمچنین مشخصات فنی آن خواهیم داشت.
مهم‌ترین خودرویی که جرمی کلارکسون از آن به عنوان یکی از بهترین خودروهای سال یاد کرده است و حتی بسیاری از خودروهای معروف بازار از خانواده فراری، بوگاتی و یا حتی برند مورد علاقه جرمی کلارکسون یعنی مرسدس بنز را کنار گذاشته است، سوپراسپرت معروف و یکی از سریع‌ترین خودروهای پیست نوربرگ رینگ آلمان، یعنی "لامبورگینی هوراکان پرفورمانته" است که طبق اظهارات جرمی کلارکسون، بهترین وسیله برای درمان افسردگی هر شخص و تامین آدرنالین مورد نیاز بدن است. او می‌گوید که شما به خوبی قدرت را پشت سر خود احساس می‌کنید و این موضوع می‌تواند مهمترین ویژگی برای راننده یک سوپراسپرت باشد.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته


همانطور که گفتیم، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته تا قبل از پورشه 911 GT2 RS و یا لامبورگینی اونتادور SVJ، سریع‌ترین خودرو پیست نوربرگ رینگ آلمان بوده است و حالا هم به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای مدرن این پیست به شمار می‌آید که مهم‌ترین فاکتور برای رسیدن به این هدف در کنار آیرودینامیک بسیار خوب و هندلینگ و سیستم ترمز عالی، می‌تواند پیشرانه محرک 5.2 لیتری ده سیلندر اتومبیل باشد که خروجی قدرت آن با مکش طبیعی هوا به داخل سیلندر می‌تواند 631 اسب بخار و گشتاور آن هم می‌تواند 600 نیوتن متر باشد. با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌ها، شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه و همچنین سقف سرعت 325 کیلومتر بر ساعت بدست می‌آید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد