موضوعات داغ

کراس اوور های سبز کره ای؛ جزییات تازه از مدل های پلاگین هایبرید کیا اسپرتیج و کیا سورنتو

عکس مطلب اول
کیا در حال آماده شدن برای گسترش ناوگان مدل های پلاگین هایبرید خود است تا به قوانین آلایندگی در سرتاسر جهان که روز به روز سرسخت تر می شود واکنش نشان دهد.
طبق گزارش نشریه اتوکار، این خودروساز کره ای سال آینده به عنوان بخشی از برنامه خود برای محدود کردن تولید آلاینده های دی اکسید کربن، یک مدل پلاگین هایبرید از جدیدترین نسل کیا سید معرفی خواهد کرد. ظاهرا این خودرو از همان پیشرانه هایبرید کیا نیرو PHEV استفاده خواهد کرد که از یک موتور 1.6 لیتری بنزینی با قدرت 139 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت 80 اسب بخار تشکیل می شود و از یک مجموعه باتری با ظرفیت 8.4 کیلووات ساعت نیرو می گیرد.
طبق گفته آرتور مارتینز، رئیس بازاریابی کیا در اروپا این پیشرانه پلاگین هایبرید ابتدا در کیا سید استیشن نصب می شود و پس از آن احتمالا در دیگر مدل های کیا سید با بدنه های مختلف مانند مدل هاچبک نصب خواهد شد.
کل برنامه کیا به مدل پلاگین هایبرید کیا سید محدود نمی شود. هنگامی که این خودرو رونمایی شود توجه کیا به مدل های اسپرتیج و سورنتو جلب خواهد شد و پیشرانه های پلاگین هایبرید مشابه برای این SUVها تولید خواهد کرد. آقای مارتینز گفت:
« ما در آینده به مدل های الکتریکی بیشتری نیاز داریم. باید حدود 25 تا 30 درصد از محصولات ما الکتریکی باشند تا بتوانیم به اهداف خود در زمینه کاهش آلایندگی برسیم. »
قبل از اینکه هر یک از این مدل های هایبرید از راه برسند، کیا در نمایشگاه خودروی لوس آنجلس در ماه آینده از نسخه کاملا جدید کیا سول الکتریکی رونمایی خواهد کرد. این خودرو تنها مدل موجود در خانواده به روز شده کیا سول خواهد بود و احتمالا درست مانند کیا e-Niro با باتری های 34 کیلووات ساعت یا 60 کیلووات ساعت به فروش خواهد رسید. برد حرکتی کیا سول EV با باتری 60 کیلووات ساعت 482 کیلومتر خواهد بود.
یک مدل کاملا جدید دیگر از کیا که در حال توسعه است، یک خودرو با فناوری سلول سوختی هیدروژن خواهد بود. این خودرو ارتباط نزدیکی با هیوندای نکسو خواهد داشت و احتمالا از نظر ظاهری شبیه یک کیا سورنتو با مقداری تغییرات است.

کیا سورنتو

کیا سورنتو


کیا سید استیشن

کیا سید استیشن

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/30
کیا بهترینه. بیگ لایک