موضوعات داغ

رکورد سرعت روی زمین شکسته شد + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تیم وسکو بالاخره توانست با کمک راننده اش دیو اسپانگلر رکورد سرعت 809 کیلومتر بر ساعت را در بونویل بشکنند. این رکورد سرعت، سریعترین سرعتی است که تا کنون یک وسیله‌ی نقلیه ی چرخ دار به آن دست پیدا کرده است. این رکورد که با خودروی توربیناتور 2 به ثبت رسیده است متاسفانه در کتاب رکوردها هنوز ثبت نشده است.
توربیناتور 2 خودرویی است که به یک موتور توربین گازی Lycoming T55-L712 مجهز شده است اما برخلاف سایر خودروهای مجهز به موتور جت که از نیروی رانش موتور جت برای حرکت استفاده می کنند در این خودرو نیروی موتور جت به هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می کند. در مورد مشخصات توربیناتور 2 نیز باید به وزن 2245 کیلوگرمی، فاصله محوری 7 متری، طول 12 متری و قدرت 5000 اسب بخاری موتور آن اشاره کنیم.
برای متوقف کردن این خودرو از چتر ترمزگیری استفاده می شود و از آنجایی که سطح نمکی بونویل بسیار لغزنده است توربیناتور 2 به یک سیستم کنترل کشش نیز مجهز شده است که بتواند در مسیر مستقیم شتاب گیری کند.

توربیناتور 2

توربیناتور 2

در حالت تخته گاز، توربیناتور 2 می تواند یک مایل را در 8 ثانیه طی کند و در 2 دقیقه و 19 ثانیه حرکت خود 7.8 مایل را طی کرده است. تنها راهی که می توان سریع تر از توربیناتور 2 حرکت کرد استفاده از رانش موتور جت روی خودرو است که البته رکورد های آن به این دلیل که در خودروهایی که از رانش جت استفاده می کنند نیروی به چرخ ها منتقل نمی شود متفاوت است.
فعلا رکوردی که برای توربیناتور 2 به ثبت رسیده است 775 کیلومتر بر ساعت است و دلیل اینکه رکورد 809 کیلومتری هنوز ثبت نشده است این است که خودرو باید بتواند در مسیر برگشت نیز به همین سرعت دست پیدا کند و این کار میسر نشد. اما متاسفانه در روز رکوردگیری به دلیل بارش باران تیم وسکو موفق نشدند در مسیر برگشت نیز به سرعت 809 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/28
رکورد سرعت روی زمین متعلق به Trust SSC هست که 1233 کیلومتر در ساعت رو ثبت کرده
با یه سرچ ساده متوجه میشید
1397/7/28
مجید جان متن رو کامل بخون بعد نظر بده
نوشته توی این خودرو نیروی جت به چرخها منتقل میشه و رکوردش با موشکهای چرخداری مثل اونی که گفتی فرق میکنه.
1398/6/14
مشتی Vf عجله کردی و فقط تیتر رو خوندی!!!!! این که شما گفتی با این مدل که میگه فرق داره!! حرفت مثل این بود که بگی هواپیمای جت از ماشین تندتر میره!
اون که شما گفتی موتور جت بدون انتقال به چرخه!!!
1397/7/28
تو سال 1965 یه کشاورز آمریکایی با ماشین دست سازش سرعت 966 kmh رو ثبت کرد.
بعد اون هم خیلی ها رکورد زدن؟؟