موضوعات داغ

دو نرخی شدن قیمت بنزین؛ رهاورد قطعی احیای کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هدایت‌الله خادمی به عنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و همچنین باتوجه به اخبار منتشر شده براساس احیای مجدد کارت سوخت اعلام کرد که احتمالا سامانه هوشمند کارت سوخت طی ماه‌های آینده بار دیگر فعال خواهد شد، اما این سوال وجود دارد که بنزین از چه زمانی 2 نرخی خواهد شد که آقای هدایت الله خادمی در جواب به این سوال اعلام کرد: با استفاده از سامانه هوشمند کارت سوخت، مصرف بنزین مدیریت شده و نسبت به گذشته کاهش پیدا می‌کند و از طرفی دیگر می‌توان با استفاده از این روش، از قاچاق سوخت جلوگیری کرده و همچنین واردات سوخت را کاهش داد، اما نرخ بنزین 2 نرخی خواهد شد.
وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: باتوجه به شدت افزایش مصرف بنزین، احیای کارت سوخت پیش‌بینی شده بود و با فعال شدن سامانه کارت سوخت، قیمت بنزین 2 نرخی خواهد شد که نرخ اول آن قیمت فعلی بنزین بوده و با سهمیه ماهیانه عرضه می‌شود و نرخ دوم نیز با قیمت آزاد در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، با توجه به اینکه حداقل‌ نیازهای مردم با استفاده از کارت سوخت تامین می‌شود، بنابراین دست دولت برای قیمت‌گذاری نرخ دوم باز است و براساس شنیده‌ها و شایعاتی که دست به دست می‌چرخد، این احتمال وجود دارد که نرخ دوم بنزین حدود 30 تا 40 درصد با نرخ بنزین سهمیه بندی شده اختلاف داشته باشد و با قیمت احتمالی 1400 تومان عرضه خواهد شد. در رابطه با میزان سهمیه بنزین هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، اما پیش از این حدود 70 لیتر در اختیار رانندگان قرار می‌گرفت و این احتمال وجود دارد که همین حجم 70 لیتری برای رانندگان در نظر گرفته شود. هرچند میزان سهمیه برای خودرو‌های تاکسی و سهمیه آژانس‌ها متفاوت بوده و با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه مشخص و اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/28
آقا یک کلام اعلام کنید میخوام مردم رو بکشیم ! خلاص !
1397/7/29
خوب قبلا که دو نرخی بود چرای تک نرخیش کردیدن؟ حکایت ما مثل تازه به دوران رسیده هاییه که تا یه مقدار پول دستشون میاد بریز و بپاش میکنن بعد دوباره میخورن به پیسی
1397/7/29
نه داداش اونا کارشونا بلدن این مردمن که از هر طرف بکشنشون یه بع بع میکننو میرن. اون موقع اینکارو کردن که به اسم اینکه یکسازان قیمت و کاهش مصرف بنزین و این حرفای به درد نخور قیمت به اون چیزی که میخواسن رسوندن. اگه یهو میخواستن هزار تومن کنن تورم مثه الان میشد. الانم باز همون بازیه به اسم قاچاق و این حرفا دو نرخی می کنن بعد چند وقت دیگه میگن مصرف خیلی بالاس حالا سهمیه ای 1400 آزاد 1800 بعد یکسال باز می گن نه با توجه به تقلب ایرادات و این حرفا اصن کارت سوخت جمع بشه بنزین برای همه لیتری 2000 هزارتومن. این کجاس گفتم حالا وایسا ببین.
1397/7/29
ذره ذره فشار میدن که ملت دردشون نیاد
احسنت به این درایت