موضوعات داغ

قدرتمند به سبک یانکی ها؛ معرفی قوی ترین موتور شورولت برای جشنواره SEMA

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شورولت پس از رونمایی از مدل کانسپت کامارو SS برای نمایشگاه SEMA، سه مدل کانسپت کلاسیک را نیز به این نمایشگاه خواهد آورد. شورولت برا اینکه قدرت خود در موتورسازی را به رخ بکشد هر یک از این مدل های کانسپت را با موتوری متفاوت معرفی خواهد کرد.
ستاره ی این خودروها را باید یک مدل شول لاگونا 1973 دانست که به موتور LT5 که یک V8 با حجم 6.2 لیتر است مجهز شده است. این موتور که اصلا متعلق به شورولت کوروت ZR1 است می تواند 755 اسب بخار قدرت و 698 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
در کنار قدرت خروجی بالای این موتور، شورولت این موتور را به سیستم سوخت رسانی دوگانه نیز مجهز کرده است یعنی LT5 هم به سیستم تزریق مستقیم سوخت و هم به سیستم پاشش غیر مستقیم سوخت مجهز است. این سیستم سوخت رسانی در کنار یک سوپرشارژر قوی و بزرگ این موتور را تبدیل به قوی ترین موتوری کرده است که تا کنون شورولت تولید کرده است.

این شورولت شول به کاپوت فیبر کربنی همانند کوروت ZR1 هم مجهز شده است. شورولت اطلاعات زیادی را از این مدل منتشر نکرده است ولی می توان تغییرات دیگری همانند چراغ های LED، جلوپنجره اسپرت، رینگ های 18 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت و باله‌ی عقبی همانند خودروهای نسکار دهه 1970 را نام برد.
در کنار این مدل شول، شورولت از یک وانت C/10 مدل 1967 نیز در نمایشگاه سما رونمایی می کند که دارای طراحی کلاسیک مدرنی بوده که همانند خودروهای Hot Rod تیونینگ شده است. C/10 دارای سپرهای خاص و رینگ های 20 اینچی است و ارتفاع آن کم شده است.
زیر کاپوت این وانت اسپرت یک موتور ZZ6 EFI به حجم 5.7 لیتر قرار دارد. این موتور هشت سیلندر دارای سیستم سوخت رسانی انژکتوری است و می تاوند 420 اسب بخار قدرت تولید کند.
سومین مدل هم یک سیلورادو K10 مدل 1973 است مه قابلیت های آفرود آن تقویت شده و موتور هشت سیلندر 6 لیتری L96 با قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 514 نیوتن متر روی آن نصب شده است. این موتور هم انژکتوری است و با یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک کوپل شده است.
شورولت در کنار معرفی این مدل های مدرن کلاسیک از گیربکس شش دنده اتوماتیک جدید خود با نام 6L80-E هم رونمایی کرده است. این گیربکس قابلیت اتصال به موتورهای سری LS و LT را دارد. یک سوپرشارژر جدید هم با نام LT4 E-Road معرفی شده است که با استانداردهای آلایندگی جدید کالیفرنیا همخوانی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد