موضوعات داغ

شاهکار مهندسی تسلا؛ دوام 1.6 میلیون کیلومتری موتور و گیربکس

عکس مطلب اول
به تازگی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا تصاویری از تسلا مدل ۳ را پس از پیمایش یک میلیون و شش صد هزار کیلومتر منتشر کرده است.
براساس این تصاویر، قطعات موتور این خودرو کاملا سالم بوده و خبر از کیفیت بالای این محصول می دهد. البته لازم به ذکر است که مدیر عامل تسلا همواره با افتخار در این زمینه از کمپانی خود یاد کرده و ادعا می کند که کیفیت بالای محصولات تسلا مثال زدنی است.
به طور معمول خودروهای موجود در بازار موفق به رسیدن به ارقام بالای ۵۰۰ هزار کیلومتر میشوند و این رقم عمدتا در خودرو های ایرانی از ۲۰۰ هزار کیلومتر نیز فراتر نمی رود.
رسیدن به عدد یک میلیون و شش صد هزار کیلومتر کارکرد بدون خرابی هدفی بود که ایلان ماسک و تیمش از سال ۲۰۱۵ بر روی آن کار کرده اند.
ایلان ماسک در این باره می گوید: هدف آن ها بیشتر استفاده از چنین موتورهای باکیفیتی در کامیون های برقی و خودران تسلا مثل کامیون سمی است.
گفته می شود پرفروش ترین مدل تسلا یعنی تسلا مدل 3 در تست های ایمنی بهترین نمرات را کسب کرده و این کمپانی قصد دارد در زمینه عملکرد و ایمنی رکوردهای شگفت انگیز تری را از خود به جا بگذارد.
توئیت ایلان ماسک

توئیت ایلان ماسک

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/6
پراید دارم، هر 1600 کیلومتر 2 بار تعمیرگاه میرود، همیشه هم حداقل یک عیب دارد، انواع سمفونی ها رو هم می نوازد، تسلا هم نمیتواند استانداردهایش رو پاس کند.
1397/8/6
براوو به تسلا ولی موتورش که برقیه و استهلاکش قابل مقایسه با موتورهای درونسوز نیست

گیربکس خودروهای برقی هم که تک دنده هستند و بسیار ساده تر از گیربکسهای خودورهای رایج احتراق داخلی هست
1397/8/6
معنی واقعی شاهکار مهندسی
1397/8/7
در یکی از برنامه های بلومبرگ تک در یوتوب ، کلیه قطعات تسلا 3 رو به صورت جزء به جزء باز و بررسی کردند از تک تک پیچ ها تا مدار های الکترونیکی همگی بررسی شدند و مثلا چند ایراد از بدنه گرفتند که پیچیدگی بیش از حد و غیر ضروری در فرایند تولید داره ولی بخش جالب در مورد الکتروموتور این ماشین بود که در مقایسه با بی ام و i3 و شورولت ولت از کیفیت ، کارایی ( وزنی و قیمتی) و عملکرد بهتری برخوردار بود و حتی در بعضی از قسمت های موتور حتی به نواوری های تسلا هم اشاره شد.
در مجموع تسلا اگرچه سابقه و تجربه یک خودروساز رو نداره ولی با ذهن باز و خلاق مهندسان و از همه مهمتر خود ایلان ماسک ، نشون داد که یک ایده قوی اگر خوب پرورش پیدا کنه و پشتیبانی بشه میتونه از همه مرز ها عبور کنه.
1397/8/7
خیلی هم خوب ، اما خوب استهلاک خودروی الکتریکی رو اصلا نمیشه با خودروی با موتور احتراق داخلی مقایسه کرد ، در واقع از بزرگترین محاسن خودروهای الکتریکی استهلاک کم اونهاست ! سیستم خودروهای موتور درون سوز پیچیده تر و قطعات پرتعدادترن و همین استهلاک و خرابی رو بالاتر می بره !
1397/8/12
والا عالیه مونتاژی های سایپا وایران خودرو هم ۱۶۰۰ متر شانسی است که گیربکس بازنشود آنوقت مدیرعامل خواب آلود ایراندخودرو میفرمایند استانداری که ما درایران پاس میکنیم به گواه مدیرعامل بنز درآلمان هم پاس نمیشود اینقدر دروغ بخورد مردم دادید تا درشرف ورشستگی قرارگرفتید الحمدالله