موضوعات داغ

استودیوی طراحی Niels van Roij یک نمونه فراری دست ساز خواهد ساخت

عکس مطلب اول
استودیوی طراحی نیلز ون روی (Niels van Roij) پروژه ساخت تک نمونه فراری دست ساز را با نگاهی به Ferrari Breadvan و در تجلیل آن مدل افسانه ای خواهد ساخت.
جمعه، بیست و هفتم مهرماه 1397 در لندن، استودیوی طراحی خودروی نیلز ون روی (Niels van Roij) واقع در این شهر، پروژه ساخت تک نمونه ای تجلیلی از فراری Breadvan را آغاز کرد. این خودرو از طرف یکی از علاقمندان به نمونه قدیمی و اصلی فراریBreadvan (ون مخصوص حمل نان!) ساخته خواهد شد. تمامی مراحل طراحی و ساخت این پروژه در استودیوی طراحی از طریق تیم خبری در فضای مجازی به اشتراک گذاشته خواهد شد. برای اینکه متوجه شویم این استودیو چرا چنین پروژه ای را شروع کرده، اجازه دهید به تاریخچه تولید فراری Breadvan نگاهی بیندازیم.

فراری طراحی شده استودیو نیلز ون روی

فراری طراحی شده استودیو نیلز ون روی

تجلیل از فراری Breadvan کلاسیک:
زمانی که یکی از طرفداران این خودروساز ایتالیایی به استودیوی طراحی "نیلز ون روی" در لندن خبر درخواست ویژه ای مبنی بر ساخت نمونه ای تجلیلی از فراری کلاسیک Breadvan داد، استودیوی طراحی، ترجمه نسخه نمادین و قدیمی این فراری مسابقه ای به نمونه ای امروزی را امری پر افتخار دانست. اینکه دقیقا کدام یک از چند نمونه موجود قرار است منبع الهام طراحی باشد در زمان موعد اعلام خواهد شد.
ون روی میگوید: " ما این پروژه را امتیاز بزرگی میدانیم که میتواند موجبات افتخار نمونه اصلی را با ساخت نمونه تجلیلی فراهم آورد. ترجمه ماهیت افسانه ای نمونه اصلی به طرحی امروزی کاری پیچیده است. هرچند ما قصد داریم از نمونه اصلی الهام بگیریم اما این اطمینان را میدهیم که طرح اصلی مانعی در خلاقیت ما نخواهد بود."

فراری کلاسیک

فراری کلاسیک

بر اساس توافقات حاصله بدنه مجددا طراحی شده و فضای داخلی دچار تغییرات اساسی خواهد بود. بنابراین، استودیوی "نیلز" بینشی بی نظیر و کامل به بینندگان درباره این طرح قرار خواهد داد: از فرایند ایده پردازی، طراحی خارجی و داخلی تا مرحله نهایی ساخت این خودروی دست ساز با آلومینیوم. اجازه بازدید کامل از مراحل کار که این استودیوی لندنی بر مبنای برنامه ای هفتگی در اختیار علاقه مندان قرار میدهد، فرصتی استثنایی برای طراحان خودرو و افراد علاقمند خواهد بود تا خلق این تک نمونه را از طریق شبکه اجتماعی مرحله به مرحله دنبال کنند. از نوزدهم اکتبر (برابر بیست و هفتم مهرماه) استودیوی "نیلز ون روی" هر جمعه گزارشی از روند توسعه و پیشرفت طرح خواهد داد.

تاریخچه فراری Breadvan:
مسابقات اتومبیلرانی نقش مهمی در پیشرفت صنعت اتومبیل داشته اند. میراث همین مسابقات منبع اصلی الهام کارخانه های اتومبیلسازی و طراحان دنیاست: یعنی مسابقات همچون آزمایشگاهی برای توسعه طرحها و سنجش استقامت آنهاست. تا جایی که گاهی برنده نبرد میان تیمهای مسابقات توسط یک دهم ثانیه تعیین میشد.
در سال 1961 مسئول تکنیکی کارخانه فراری به نام کارلو کیتی (Carlo Chiti) و سرپرست طراحی جیوتتو بیتزاررینی (Giotto Bizzarrini) در میان دعوایی داخلی با مدیریت تیم یعنی انزو فراری (Enzo Ferrari) نهایتا فراری را ترک کردند. پیشنهاد کار به هردوی آنها بوسیله جیوانی ولپی (Giovanni Volpi) سرپرست تیم خصوصی مسابقات به نام (Serenissima) باعث عصبانیت دوچندان انزو فراری شد تا جایی که تصمیم گرفت ادامه فروش خودروهایش به وی را متوقف کرد.

فراری Breadvan

فراری Breadvan

بدین ترتیب ولپی ابتکار عمل را به دست گرفت و تصمیم گرفت شخصا نمونه ای برای مسابقات آماده نماید تا بتواند به مقابله با مدلهای پرتوان کارخانه فراری یعنی 250GTO بپردازد: نمونه ای دست ساز بر مبنای فراری 250 GT SWB Competition .
زمانی که انزو فراری معتقد بود علم آیرودینامیک برای کسانی است که نمیتوانند پیشرانه تولید کنند، بیتزارینی به همراه اتاق‌سازی به نام "پیرو دروگو" Piero Drogo تفاوت را با خلق اتاقی ساده و کارآمد به سرانجام رساندند. ظهور نتیجه موجب شد رسانه های فرانسوی این خودرو را به خاطر ظاهرش La Camionnette بنامند که معادل همان خودوری ون در زبان انگلیسی است. نشریات انگلیسی زبان اما اسم این طرح سرکش را Breadvan نامیدند که اشاره ای مستقیم دارد به خودروهای ون مختص حمل نان.
این حقیقت که مهندسان خالق این خودرو به خوبی متوجه علم آیرودینامیک بودند به تازگی و برای چندمین بار اثبات شد، و آن وقتی بود که این خودرو سال گذشته مسابقات معروف Goodwood Revival فاتح رقابت شد.
گرداوری: سمیر شیرازی / روابط عمومی "استودیوی نیلز ون روی"

www.nielsvanroij.com
Facebook: https://www.facebook.com/nielsvanroijdesign
Instagram: https://www.instagram.com/nielsvanroijdesign/
Twitter: https://twitter.com/NielsvanRoij

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد