موضوعات داغ

پرفروش‌ترین شاسی‌بلند جیلی با لوگوی پروتون تولید خواهد شد! وقتی مالزی مغلوب چین می‌شود

عکس مطلب اول
گویا تلاش و پشتکار خودروسازان چینی باعث شده تا خودروسازان مالزی هم در برابر آنها مقلوب شوند! یکسال پس از اینکه هولدینگ جیلی 49.9 درصد از سهام هولدینگ پروتون را خریداری کرد، اکنون گویا قرار است جیلی BOYUE در مالزی با نام پروتونX70 تولید و به بازار خودرو مالزی عرضه شود.
نام پروتونX70 از طریق همه‌پرسی و از بین اسامی PX70، X7، X70 و X700 انتخاب شده‌است، حدود 90 هزار نفر در این همه‌پرسی شرکت کردند و 60 درصد از شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی نام Х70 را انتخاب نمودند.
با توجه به اینکه در نظر است پروتون بعنوان یک "هاب" تولید و صادرات خودروهای جیلی به بازار خودرو کشورهایی همچون استرالیا و نیوزلند تبدیل شود، بنابراین اسامی رنگارنگی همچون Saga یا Perdana دیگر کنار گذاشته شدند.
آقای Azlan Othman طراح ارشد شرکت پروتون تقریباً هیچگونه تغییر مشخصی در نمای بیرونی و داخلی خودرو ایجاد ننموده و تغییرات ایجاد شده هم بسیار جزئی هستند. این تغییرات عبارتند از تعویض جلو پنجره در نمای بیرونی خودرو، انتقال فرمان به سمت چپ خودرو، تعویض لوگوی روی فرمان و در نهایت تبدیل یک دریچه تهویه مطبوع سرنشینان عقب به دو دریچه.
اولین سری از پروتون X70 در چین ساخته و به مالزی صادر خواهند شد. از سویی دیگر اولین تولیدات کارخانه‌ مخصوص تولید این خودرو که در شهر TANJUNG MALIM در حال ساخت است، در اواسط سال آینده به بازار خودرو مالزی عرضه خواهند شد. در این فاصله نیز کارکنان این کارخانه در چین مشغول گذراندن آموزش‌های تخصصی خود خواهند بود.
خودروهای وارداتی به مالزی فقط با قوی‌ترین موتور این خودرو یعنی موتور GTDI به حجم 1.8 لیتر عرضه خواهند شد. این موتور توانی برابر با 183 اسب بخار و گشتاوری برابر با 285 نیوتن بر متر دارد و با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد.
پروتون X70 در سه سطح امکانات عرضه خواهد شد. در بالاترین سطح امکانات این خودرو به چرم "ناپا"، تهویه مطبوع دوناحیه‌ای، دوربین 360 درجه، کروز کنترل هوشمند و سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز است.
پروتون از هشتم سپتامبر سال جاری سفارش خرید پروتون X70 را از مشتریان می‌پذیرد و در عرض یک ماه این خودرو را در نمایندگی‌های ویژه به مشتریان عرضه خواهد نمود.
شایان ذکر است هم اکنون جیلی BOYUE پس از هاوال H6 (رتبه اول) و BAOJUN 510 (رتبه دوم) سومین SUV پرفروش چینی بازار چین و پنجمین SUV پرفروش بازار چین با احتساب SUVهای خارجی بازار چین است. دو SUV پرفروش خارجی هم به ترتیب فولکس واگن تیگوان (رتبه سوم) و نیسان ایکس‌تریل (رتبه چهارم) هستند.

نویسنده: مهرداد کشکولی ایلات

پروتون X70

پروتون X70


پروتون X70

پروتون X70

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد