موضوعات داغ

شکست احتمالی انگلیس در اجرایی کردن قانون عرضه خودروهای پاک

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته‌ی سیاستمدارن انگلیسی اگر این کشور بخواهد که به کشور پیشرو جهان در زمینه توسعه خودروهای سبز (الکتریکی) تبدیل شود و آلایندگی خودروهای خود را نیز کاهش دهد باید چشم انداز ممنوعیت خودروهای دیزلی و بنزینی را که برای سال 2040 تنظیم شده است به جلو انداخته و تا سال 2032 این کار را انجام دهند.
هدف اصلی این برنامه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در این کشور است و البته اهدافی نیز در زمینه تغییرات آب و هوایی در این خصوص وجود دارند که تا زمان ممنوعیت ماشین های بنزینی و دیزلی میسر نخواهند شد.
رئیس کمیته تجارت، انرژی واستراتژی صنعتی این کشور: اگر انگلیس واقعا بخواهد تا کشور نخست دنیا در بخش خودروهای الکتریکی باشد باید تا سال 2032 خودروهایی با آلایندگی صفر داشته باشد.
مدیران محلی نیز باید اقداماتی را در زمینه توسعه زیرساخت های مربوط به خودروهای الکتریکی انجام دهند و این کار نیازمند حمایت های مالی نیز است تا بتوان مردم را به خرید این خودروها ترغیب کرد.
جامعه صنایع انرٰی بریتانیا نیز از نظرات این کمیته حمایت کرده است و اعلام کرده که به نظر آنها می توان برنامه بریتانیا برای استفاده از خودروهای برقی را با سرعت بیشتری انجام داد.
در این میان هستند کسانی که چنین برنامه ای را بسیار بلندپروازانه می دانند. از این ها باید به جامعه خودروسازان بریتانیا اشاره کرد که مدیر اجرایی این جامعه معتقد است با توجه به اینکه فعلا خودروهای دارای آلایندگی صفر تنها 0.6 درصد خودروهای انگلیس را تشکیل می دهند پس برای اینکه به این هدف برسیم باید تنها در یک دهه میزان خریداران این خودروها را 17 هزار درصد افزایش دهیم که چنین چیزی بسیار غیر واقعی و غیر عملی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد