موضوعات داغ

هشدار جدی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران به خریداران خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی در چند ماه اخیر همچنان دچار رکود است و طرح های پیش فروش نتوانست تغییری در وضع موجود ایجاد کند و قیمت خودروها فقط در محدوده 500 هزار تا یک میلیون تومان افت قیمت داشته‌اند و همچنان حاشیه قیمت 15 تا 60 میلیون تومانی در بازار بخصوص خودروهای داخلی وجود دارد. در حال حاضر خودروهای زیر 30 میلیون تومان در بازار دارای حاشیه قیمت 14 میلیون تومانی، خودروهای 30 تا 45 میلیون بین 18 تا 30 میلیون و خودروهای 45 تا 55 میلیون دارای حاشیه قیمت 50 تا 60 میلیون تومانی هستند. همچنین طرح های پیش فروش خودروسازان به دلیل تحویل در سال های 98 و 99 تاثیری بر بازار نداشته است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از پرشین خودرو، وی با اشاره به اینکه شرکت های خودروساز داخلی فقط به صورت اینترنی پیش فروش می‌کنند افزود: به مردم هشدار می‌دهیم که نمایندگی ها و نمایشگاه داران که اقدام به پیش فروش می‌کنند این اقدام غیرقانونی است و فریب نخورند چون قطعا ضرر خواهند شد. وی ادامه داد: شیوه های افراد سودجو برای کلاه برداری نسبت به شرایط بازار تغییر می‌کند. زمانی که امکان پیش فروش خودروهای وارداتی وجود داشت از این طریق کلاهبرداری می‌کردند و با ممنوع شدن واردات و پیش فروش خودروهای داخلی شیوه خود را تغییر داده و اقدام به پیش فروش غیر قانونی خودروهای داخلی می‌کنند. همچنین از سازمان‌های نظارتی انتظار می‌روند با این تخلفات برخورد کند.
وی در پایان گفت: اگر نمایشگاه هایی اقدام غیر قانونی انجام دهند و یا شاکی خصوصی داشته باشد اتحادیه نمایشگاه داران شکایات را بررسی و با این تخلفات برخورد خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد