موضوعات داغ

توقف فروش اقساطی چینی‌ها، بازار دست‌دوم‌های خارجی را داغ کرد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزهای طرفداران خودروهای وارداتی با قیمت هایی بین 150 تا 300 میلیون تومان در حال افزایش اند و بسیاری از افراد به دنبال خرید خودروهای وارداتی در این محدوده قیمتی اند. به نظر می رسد این اقبال عمومی به سوی خودروهای وارداتی به دلیل توقف فروش اقساطی خودروهای چینی است.
به نقل از اخبار خودرو، افزایش بهای دلار و به دنبال آن ممنوعیت واردات خودروهای خارجی سبب شد بهای این خودروها بیش از پیش افزایش یابد. به همین دلیل بسیاری از دوست داران خودروهای خارجی مجبور شده اند که به سمت بازار خودروهای دست دوم تمایل نشان داده و خودروهای ساخت داخل و عموما چینی را برای خرید انتخاب کنند.
در این وضعیت برخی مشتریان در برابر خرید خودروهای چینی صفرکیلومتر مقاومت می‌کنند و نبود طرح فروش اقساطی و فروش تنها به حالت نقدی را منصفانه نمی دانند. این موضوع نیز مزید بر علت شده است تا مشتریانی که مجبور به خرید نقدی هستند، به تمام گزینه‌های قابل‌خرید متناسب با بودجه‌شان فکر کنند، بدین‌ترتیب خودروهای وارداتی کارکرده نیز به گزینه‌های این افراد اضافه شده‌اند. همین عامل باعث شده تا شاهد افزایش شدید قیمت خودروهایی نظیر مزدا 3، هیوندای النترا، کیا سراتو و...در بازار باشیم. خودروهایی که دیگر مونتاژ یا وارد نمی شوند و به زودی تنها به صورت دست دوم در بازار حضور خواهند داشت اما تجربه ثابت کرده است که در بازار ایران، قطع واردات یا تولید یک خودرو محبوب باعث کاهش ارزش آن در بازار نمی شود و در برخی موارد حتی خودروهای مذکور با ارزش تر شده و همچون جواهری کمیاب بین علاقه مندان دست به دست می شوند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/5
من تا پارسال 500 تومان داشتم به امید اینکه امسال 18 سال رو تموم کنم یه بی ام و 528 بخرم حالا با این اوصاف فکر کنم دلم رو با این ماشین های چینی و کره ای خوش کنم
1397/8/6
زمانی که من 18 سالم رو تموم کردم 500 هزار تومن داشتم!
1397/8/6
منم تا 18 سالگی بابام روزی 500 تومن بهم پول تو جیبی میداد باهاش بستنی میخریدم
1397/8/7
آرزو بر جوانان عیب نیست!... دست از غلو و خودنمایی در فضای مجازی بردارید. نیازی نیست به همه بگویید چه دارید. شایر برخی آه بکشند.
1397/8/6
خخخ باحال بود
1397/8/6
من وقتی ۱۸ سالم بود ۵۰۰ هزار تومن هم نداشتم