موضوعات داغ

20 هزار میلیارد تومان؛ خسارت شورای رقابت به خودروسازان در جیب دلالان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازی اظهار داشت: از زمانی که قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت سپرده شد، صنعت خودروی کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت دید و صنعت خودروی کشور دچار مشکلات شد. این ضرر باعث شد خودروسازان از نظر اقتصادی تحلیل شوند که این موضوع به نفع کشور نیست. وی ادامه داد: یکی از تصمیمات نادرستی که شورای رقابت می‌گرفت این بود که اگر خودروساز خودرویی را به عنوان مثال ۱۰ میلیون تومان تولید می‌کند شورای رقابت اعلام می‌کرد این خودرو باید ۸ میلیون تومان به فروش برسد که این موضوع به زیان کشور است. همچنین اکثر شرکت ها دولتی بوده و هر چه دولت اعلام کند موظف به اجرا هستند.
وی در ادامه افزود: صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واگذار شود، اما قیمت گذاری باعث ایجاد بازار کاذب شده و هجوم برای خریدن خودرو فقط به دلیل سودجویی است. هر کس بتواند خودرو ثبت نام کند از روز اول سود دریافت می‌کند و بعضی خودروها تا ۷۰ میلیون تومان اختلاف قیمت پیدا می‌کنند.


به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مشکلات صنعت خودرو بیان داشت: در حال حاضر مشکل اصلی صنعت خودرو دخالت همزمان دولت و خودروسازان است. دولت با داشتن سهم در این صنعت در عزل و نصب ها دخالت می‌کنند. همچنین خودروسازان نیز از دولتی ها انتظار بیش از حد دارند. همچنین خودروسازان دولتی نیستند و در یک شرکت ۱۳ و نیم درصد سهام و در شرکت دیگر سهام اقتداری دارد و می‌تواند مدیرعامل را تعیین کند.
باستانی در پایان تصریح کرد: وجود دولت در صنعت خودروسازی مشکل اصلی عدم شفافیت این صنعت است. تنها راه واگذاری این صنعت به بخش خصوصی است و تا زمانی که سهام دولت در اختیار خودروسازان باشد مشکل حل نخواهد شد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/5
کدام دلال؟؟؟ همش توسط زیر مجموعه های مدیران به بازار عرضه شدند و تقصیر را گردن کسی که یک شبح است و وجود خارجی نداره تا از خودش دفاع کنه انداختند و هنوز کسی ماشینی تگرفته که همش تقصیر را میاندازید به گردنش و در موقع ثبت نام در سال 96 قیمتهای بازار زیر قیمت شرکت بود
و کسی اصلا سود نکرد
1397/8/5
یکی نیست این یارو رو ووهمطیفهاشو خفه کنه؟
یعنی میخوای بگی دارین به ضرر میفروشی اما باز دارین تولید میکنی؟
به خدادسرم درد گرفت از دروغای این انگل...
دلالها که خودت هستی و ارباب و نوچه هات... تو دردت اینه که یه کاری کنن پنهان سود نکنی...
داریم آمارتو....
شاکرم خدا رو که بی پولم اما مثل تو بیشعور نیستم
1397/8/5
احمق خودتی
تا هین 6 ماه پیش قبل اینکه دلار سر به فلک بکشه نویوتا با 65 تومن به پول ما کمری میزد اونوقت شما دنا رو مینداختید به ملت 65 تومن اونم با قطعات چینی درجه 3 و بدون هیچ امکانات خاصی که در مقابل کمری حرفی واسه گفتن نداشت و حداقل ایمنی
اونوقت میای میگی ما ضرر میدیم.لعنت بر یزید و یزیدیان .میدونی همه میدونن که دروغ میگی ولی اینقدر بی چشم و رویی که میای و میگی.
لعنت بر خودمون که وقتی اولین اختلاس و کلاهبرداری انجام شد نریختیم بیرون که دیگه کسی جرات چنین غلطایی نکنه.دیگه دروغ و مال مردم خوری نهادینه شده.
1397/8/5
شورای رقابت با ندادم کاری های شما؟
بابای من تولید رو کم کرد که قیمت بالا بره؟
بابای من پیش فروش با موعد تحویل یکسال آینده میزد؟
بابای من فروش فوری رو قطع کرد.
بس کنید بابا حداقل حرف نزنید کسی نمیگه شما لالید
1397/8/5
ها دیگه ما که از سال 96 ثبت نام کردیم وهنوز بعداز 4ماه تاخیر دعوتنامه هم به دستمون نرسیده شدیم دلال
هنوز ثبت نامی های پارسال ماشین به دستشون نرسیده این کلاه بردارها 50 هزار 50 هزار ماشین پیش فروش میکنن بعدم میگن ضرر میدیم
1397/8/5
از اقای نجفی منش جوان تر و بادانش تر در مملکت وجود ندارد که دست از صنعت
خودروی کشور برنمی دارند!!؟خودروهای از رده خارج مثل سمند و پراید و پارس بی کیفیت
را تولید و هر سال چند بار هم به بهانه های مختلف میل به گران کردن انها دارید!!
1397/8/5
کلا خودروسازی کشور باید بسته بشه تا حالشون جا بیاد،انقدر گرون کنیدکه کشتی به گل بشینه!
طرف رسما از سنگ پا جلو زده داره غیرمستقیم میگه سود نکردیم!!!! داره منت هم میذاره!!!
1397/8/5
کار زیاد سختی نیست . دولت و مجلس قیمت خودرو رو بیاره پایین و تولید رو زیاد کنه همچی حل میشه . اگه نمیتونه واردات خودرو رو بدونه تعرفه آزاد کنه . دلال خودشونن با بچه هاشون از تولید سود 200 درصدی و از واردات 100 درصدی به جیب مزنن.