موضوعات داغ

هیوندای ایمن ترین خودروی هیدروژنی جهان را ساخت + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در جدیدترین تست‌های انجام شده از سوی موسسه ایمنی NCAP اروپا، خودروی شاسی بلند "هیوندای نکسو" به عنوان جدیدترین دستاورد هیدروژنی کمپانی خودروسازی هیوندای موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است تا اعتماد عمومی به خودروهای هیدروژنی بیشتر از قبل شود.
به گفته موسسه ایمنی NCAP اروپا، شاسی بلند هیدروژنی "هیوندای نکسو" در تست جانبی و مقاومت ستون‌های اصلی میانی می‌تواند 94 درصد از سرنشینان بزرگسال داخل کابین محافظت کند و همچنین حفاظت از سرنشینان کودک اتومبیل به 87 درصد خواهد رسید. این درحالیست که ایمنی کلی اتومبیل در تست تصادف‌ها 80 درصد بوده و سیستم‌های ایمنی اتومبیل موفق به دریافت نمره 67 شده است، اما در مجموع نمره ایمنی اتومبیل برای دریافت 5 ستاره ایمنی کافی بوده است تا شاهد ایمن‌ترین خودرو و همچنین اولین خودروی هیدروژنی در جهان باشیم که موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است.

تست تصادف هیوندای نکسو

تست تصادف هیوندای نکسو


در ادامه بد نیست بدانید که در ماه فوریه سال جاری میلادی، خودروی هیدروژنی/الکتریکی هیوندای "Nexo" یک رکورد به ثبت رساند و توانست محدوده حرکت 609 کیلومتری از خود به جای بگذارد که بسیار بهتر و پویاتر از خودروی هیدروژنی هیوندای توسان است، حال باتوجه به آمار پیش فروش این خودرو در کشور "کره جنوبی"، می‌توان یک رکورد دیگر برای شرکت خودروسازی هیوندای و آمار فروش خودروهای هیدروژنی این شرکت متصور شد که با خودروی شاسی بلند هیدروژنی "Nexo" به حقیقت تبدیل می‌شود.
شرکت خودروسازی هیوندای مدعی است که تنها در عرض 1 هفته در ماه اول، بیش از 1000 سفارش برای خرید این اتومبیل هیدروژنی به ثبت رسیده است که حدود 70 درصد آن در همان روز اول "پیش فروش" بوده است و این موضوع می‌تواند چراغ سبز بازارهای جهانی برای حضور قدرتمند این خودروی شاسی بلند هیدروژنی باشد و ثبت یک رکورد جدید توسط این خودرو برای شرکت خودروسازی هیوندای که پیش از این با خودروی "هیوندای توسان هیدروژنی" به حقیقت تبدیل نشده بود.

تست تصادف هیوندای نکسو

تست تصادف هیوندای نکسو


خودروی هیدروژنی "هیوندای Nexo" ابتدا تنها در بازار کره جنوبی فروخته خواهد شد و انتظار می‌رود که تا سال آینده میلادی، به سایر بازارهای جهانی بویژه بازار آمریکا وارد شود که طبق پیش بینی‌های انجام شده، انتظار می‌رود قیمت پایه آن به چیزی حدود 64 هزار دلار برسد. هرچند باتوجه به سیستم فنی و عملکرد این خودرو در جاده، می‌تواند برای مشتریان اقتصادی یک گزینه بسیار خوب باشد، به شرطی که زیرساخت‌های لازم و جایگاه‌های متعدد سوخت برای ماشین‌های هیدروژنی در محدوده زندگی وجود داشته باشد تا برای استفاده از این خودرو به مشکل برنخورید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/14
به نظرم بهترین کار برای منتقدان پراید سوار همون سکوتی هست که در پیش گرفتن