موضوعات داغ

استراتژی منحصر به فرد کره ای ها؛ طراحی خودروهای هیوندای شبیه هم نخواهد بود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
هیوندای قصد ندارد محصولاتی شبیه به هم تولید کند و علاقه مند است که خودروهای این برند هر یک دارای طراحی مخصوص به خود باشند.
این ها صحبت هایی است که مدیر طراحی هیوندای در مصاحبه با CNET عنوان کرده است. به گفته کریس چپمن، قرار نیست خودروهای هیوندای همانند عروسک های ماتریوشکا روسی باشند که یک طرح در سایزهای مختلف است. در عوض هیوندای دوست دارد تا هر یک از محصولات این شرکت دارای طراحی مخصوص به خود باشند.
به گفته هیوندای، این شرکت همچنان از قطعات مشترک در بخش فنی استفاده خواهد کرد اما خبری از طرح های مشابه و شبیه به هم نخواهد بود.

هیوندای کونا

هیوندای کونا

بر این اساس، طرح های آینده هیوندای بر اساس سلایق مختلف مشتریان ساخته می شوند. برای مثال مدل کونا بیشتر برای افراد جوان ساخته شده است و مدل سانتافه برای خانواده ها است.
همچنین طراحی خودروهای هیوندای بسته به نوع قوای فنی آنها نیز تفاوت هایی خواهد داشت. برای مثال می توان به مدل الکتریکی کونا اشاره کرد که برخی قسمت های ظاهری آن متفاوت با هیوندای کونا بنزینی است. این دو خودرو در کلیات طراحی یکسان هستند اما در جزییات با هم تفاوت دارند.

سانتافه

سانتافه

هیوندای سال آینده مدل های جدید سوناتا و النترا را نیز با طرح جدید راهی بازار خواهد کرد و به گفته چپمن این دو خودرو دیگر آنقدر با هم فرق خواهند داشت که شما فکر می کنید که النترا و سوناتا هر یک از توسط شرکتی جداگانه تولید شده اند.
این روزها بیشتر خودروسازان (می توان به مرسدس بنز، بی ام و و ولوو اشاره کرد) طرح هایی مشابه را در محصولات خود استفاده می کنند و این تصمیم هیوندای نشان می دهد که هیوندای قصد دارد تا متفاوت عمل کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/5
این مدیرعامل هیوندای زر زیادی زده چونکه همین الان هیوندای کونا و سانتافه و همچنین النترا با جنسیس جی 70 یه شکل رو دارن فقط رادیات اینکی یکم بالاتر یا کج تره یا مه شکنش فرق داره ... از طرفی این حرفای هیوندای منو یاد حرفای ولوو میندازه برخلاف همه ی دنیا عمل کرد که میگفت ما نمیزاریم که ماشینای ما رو باد طراحی کنه و روی ساخت ماشینای مکعبی و غیر ایرودینامیک خودش اصرار داشت اخرشم ورشکست شد و چینیا خریدنش !!

دلیل دیگه که هیوندای هم این حرفو زده چونکه ماشیناش اصالت ندارن !! و چون بقیه برندها دارن زورش اومده و همچنین هیوندای خودش دی ان ای مخصوص یه برند رو که مُعرفِ شناسایی اون برنده رو نداره مثه ولوو میخاد برخلاف جریان اب شنا کنه از روی لجبازی و ناتوانی در شکل دهی اصالت مثه خانواده ایی میمونه که همه بچه هاش از زیر بوته عمل اومدن وگرنه هر برندی ماشیناش با هم فرق داره در کنار اینکه اصالت و امضای طراحی مخصوص برند خودشون رو هم دارن مثلا ورودی هوای دقلوی جلو پنجره بی ام و معرف اصالت طراحی این برنده و دی ان ای اون هست اما ایا 320 با 730 با زد-4 با ای-8 و ای-3 یه شکل رو دارن؟؟!! یا مثلا اونتادور شبیه هوراکان هست؟؟ مثال زیاده اگه بخام بگم ... به قول یکی ... بگم ؟؟ بگم ؟؟ خخخخ
1397/8/6
به نظر کمی که نه ولی کلا تند رفتی اخوی یاد برادران ترمز بریده افتادم چه خبره مثل اینکه داری در مورد یکی از خودرو سازهای مطرح صحبت میکنی حا لااینها نظرشون به درست یا غلط اینه گذشت زمان هم مشخص میکنه و در مجموع بازخورد جامعه در خصوص چنین پدیده ای مهمه
1397/8/6
شما به جایی اینکه بی دلیل توهین کنی به همه چی اول مطلب رو با دقت بخون بعد نظرتو بده . نوشته طرح های آینده هیوندای ن طرح های فعلی...
1397/8/9
برو کم جفنگ بگو ، گیرت نمیاد سوار بشی عقده ای شدی ؟؟؟ اونکه اصالت نداره شمایی که اجازه توهین به دیگران رو به خودت میدی
1397/8/5
هرکاری هم بکنه بازم خودرو ساز درجه چندم دنیاست که در قیاس با آلمانی ها و ژاپنی ها و آمریکایی ها و حتی فرانسوی ها و به تازگی بعضی چینی ها حرفی برای گفتن نداره و تو بازار های مختلفم رتبه های فروشش پایینه