موضوعات داغ

فوق سبز و کلکیسونی؛ قیمت عجیب و غریب نسخه های دست دوم فولکس واگن XL1

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خیلی وقت پیش از آنکه خودروسازان روی به خودروهای برقی بیاورند، فولکس واگن برای طرفداران خودروهای سبز مدل XL1 را معرفی کرده بود. این خودرو در سال 2013 روی خط تولید قرار گرفت و چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی خودرویی بسیار قابل توجه است.
مدل XL1 به یک موتور 800 سی سی دو سیلندر توربو دیزل مجهز است که می تواند 47 اسب بخار قدرت تولید کند. در کنار این موتور دیزلی از یک موتور برقی با قدرت 27 اسب بخار نیز استفاده شده است که قدرت نهایی مجموعه را به 75 اسب بخار می رساند.

فولکس واگن XL1

فولکس واگن XL1

فولکس واگن XL1 در حالت تمام برقی می تواند 50 کیلومتر را تنها با باتری طی کند.
راز موفقیت این خودرو در آیرودینامیک بسیار عالی آن است و از سوی دیگر وزن این خودرو نیز تنها 795 کیلوگرم می باشد که با کمک استفاده از فیبر کربن به دست آمده است. مصرف سوخت XL1 عدد بسیار حیرت انگیز 0.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در هر کیلومتر تنها 21 گرم دی اکسید کربن منتشر می کند.

فولکس واگن XL1

فولکس واگن XL1

از این خودرو تنها 250 دستگاه تولید شده است و در آن زمان به قیمت 128 هزار دلار فروخته می شدند. اخیرا مدلی از این خودرو به قیمت 123 هزار دلار برای فروش گذاشته شده که انتخاب مناسبی محسوب می شود. این خودرو مدل 2015 بوده و تنها 127 کیلومتر کارکرد دارد و از ابتدا دست صاحب فعلی خود بوده. نظر شما در مورد XL1 چیست و آیا این خودرو ارزش قیمت یک مرسدس بنز اس کلاس را دارد؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/9
عکساشو دیدم یه لحظه فکر کردم تو آینده ام..