موضوعات داغ

خودروسازان از سنگک و بربری یاد بگیرند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تا به حال به این فکر کرده‌اید با وجود نان های خارجی از جمله انواع باگت‌ها چرا هنوز سنگک و بربری در بین مردم محبوب هستند؟ سنگک و بربری در شرایطی که قیمت‌شان آزاد شده اما هنوز توان رقابت با انواع نان‌های خارجی را دارد و بیشتر مواقع پیروز این رقابت است و مردم برای خرید آن مدتی از وقت خود را در صف میگذرانند.
سنگک و بربری و غذاهایی ایرانی مانند قرمه سبزی این موضوع را به ما گوشزد می‌کند که با وجود مدل‌های مختلف اما باز مردم به سراغ مدل‌های داخلی می‌آیند. این موضوع در بازار اقتصادی و فرهنگی نیز به چشم می‌خورد.مردم به جای دیدن تلویزیون به سراغ ماهواره و دیدن سریال‌های ترکیه ای می‌روند چون برنامه خوب به آن ها نمایش داده نمی‌شود اما همین مردم دوشنبه ها برای دیدن برنامه نود کار خود را رها می‌کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر ایران، در بازار اقتصادی نیز همین موضوع وجود دارد. مردم به سراغ کالاهای خوب خارجی می‌روند زیرا کیفیت خوب آن را تجربه کرده اند. خودرو نیز همین است. تفاوت خودروی ایرانی و خارجی بسیار زیاد است و مردم اگه پول داشته باشند ماشین خارجی می‌خرند. در این شرایط نمی‌شوند به مردم کالای بی کیفیت فرهنگی و معیشتی داد و از آن‌ها توقع خرید این محصولات را داشت. مردم به دنبال رفاه بیشتر هستند. اگر برنامه های صداوسیما را با برنامه های ماهواره‌ای را مقایسه کنیم می‌بینید که چرا مردم بیشتر از ماهواره استفاده می‌کنند. پیام رسان ها نیز درباره این موضوع جدا نیستند. با وجود تعداد زیاد پیام رسان‌های داخلی اما مردم هنوز به تلگرام علاقه نشان می‌دهند.
حال در صنعت خودرو نیز مردم به دنبال خودروی با کیفیت هستند و نمی‌شود با طرح ممنوعیت واردات و تعرفه های سنگین و تبلیغات پوچ درباره کیفیت بالای خودروهای داخلی مردم را از داشتن خودروی با کیفیت محروم کرد. بهتر نیست به جای صحبت درباره خطرات کالاهای فرهنگی خارجی و کالاهای مصرفی خارجی که باعث بیکاری کارگران داخلی می‌شود فکری به حال کیفیت کالای داخلی و خدمات پس از فروش آن ها کرد؟ باید در این موضوع مخصوصا مسئولان منصفانه تر عمل کنند.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/9
حرفت حقه
چقدر برای منِ جوان ایرانی سوزناکه که انقدر صنایع داخلی کشورم ضعیفه و روش کار نشده و هنوزم که هنوزه ول شده به امون خدا
دم همه مسئولامون گرم
1397/8/9
مطلب بسیار خوبی بود و کاملا هم درسته ،من در کشور ایتالیا زندگی می کنم و مردم اینجا با افتخار ماشین ایتالیایی خرید می کنن در بین همه مدل های خارجی همیشه اکثر مردم به انتخاب خودشون سراغ فیات یا الفا می رن در صورتی که با قیمت مشابه خودروهای زیاد دیگه ای هم حتی با سرایط بهتر برای فروش هست ولی کاملا توی این موضوع به تولیداته کشورشون اعتماد دارن ،توی ایران برعکسه با هزار جور تعرفه و افزایش قیمت تمام رقیبهای خارجیو از رقابت خارج می کنن تا اشغال های داخلیو به مردم بچپونن ولی با همه این مسایل دیدم که باز هم مردم حاضرن بسیار بیشتر از ارزش خودرو هزینه کنن ولی خودروی خارجی خرید کنن وای بحاله روزی که تعرفه برداشته بشه فرغون سازهای داخلی در عرض یک ساعت بزشکسته میشن ،۴۰ ساله که فرصت داشتن برای پیشرقت و بهتر شدن ولی توی ۴۰ سال فقط پسرفت داشتن و جون ادمای بیگناهو گرفتن تا جیب یه عده پر بشه لعنت بر اول و اخر همه اشخاصی که نذاشتن مردم حقوق اولیه خودشونو داشته باشن لعنت بر همشون ...
1397/8/9
یعنی مثالها ازین کاربردی و متن از این دلنشین تر، مدتها بود که نوشته نشده
افرین به ذوق شما نویسنده محترم،اقای حیدری عزیز...
1397/8/10
خوشم میاد حرف رو رک میگین.دمتون گرم
1397/8/10
شاید نتیجه گیری تون درست باشه ولی مثال ضعیفی زدید
این دوتا هیچ ربطی به هم ندارن هیچ ربطی
1397/8/10
آفرین
1397/8/10
کاملا حرف درستی است ولی مشکل اینجاست که مسئولان خودرو سازی کشور مقالات سایت خودرو بانک رو نمیخواتند.
1397/8/10
آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه؟؟؟
1397/8/10
درودبرشما
وقتی دولت به نانواها میگویدقیمت نان را بالا نبریدو به جای آن وزن را کم کرده و با چند گرم کنجد پول بیشتری بگیرید آب از آب تکان نمیخورد ,سنگک به ظاهر هزارو پانصد تومان است ولی با کنجد دوهزار تومان, بربری هم همینطور اندازه اش شده یک کف دست!
خورو های داخلی که همگی دولتی هستند و به بهانه حمایت از تولید ملی ودرباطن بخور بخور
مدیران که اکثرا به صورت پنهانی در قطعه سازی ها سهم دارندو آتش سوزی خودرها که مختومه
شد و خدمات پس از فروش بی کفیت که داد مصرف کننده بیچاره را در آورده ولی هیچ اتفاقی
نمیافتدونخواهد افتادوهمین روال ادامه دارد,تولید خودروهای بی کیفت از رده خارج که دردنیا
نمونه است, 405وپرشیاوسمند بامصرف سوخت بالا هنوز که هنوزه تولید میشه اگه برای کشور
ضرر داره ولی برای آنهایی که میخورندو میبرند خیلی هم سود داره!
بنجل چینی,وکره ای با کیفیت پایین تراز اروپا وکشورهای دیگه واروپایی انچنانی با سود نجومی
برای نمایندگیها و مسؤلان !