موضوعات داغ

رینگ های آلومینیومی در برابر رینگ های فولادی؛ کدام یک استحکام بیشتری دارند؟ + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
زمستان در حال نزدیک شدن است و بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند تا تایرهای زمستانی را روی رینگ های آلیاژی یا فولادی روی اتومبیل‌های خود سوار کنند. هیچ شکی در این وجود ندارد که رینگ های آلومینیومی ظاهر بهتری از رینگ های فولادی دارند اما هنگامی که بحث کارایی می‌رسیم دیگر ظاهر چندان اهمیتی ندارد و باید دید که کدام رینگ ها در شرایط سخت و در جاده های پر دست انداز عملکرد بهتری دارند؟
در این تست انواع رینگ ها در شرایط بسیار سخت و تحت ضربه و فشار قرار گرفتند که این فشارها را می توان در حد بزرگترین چاله های موجود در جاده ها دانست.
ابزار مورد استفاده برای تست استحکام رینگ ها نیز یک پرس هیدرولیکی با قدرت ۱۵۰ تن بود. روی رینگ ها نیز تایر سوار شده و رینگ ها ها تحت فشار عمودی و افقی قرار گرفتند.
همان طور که نتیجه تست نشان می‌دهد رینگ های آلومینیومی استحکام بیشتری دارند و برای از بین بردن آنها فشار بیشتری نیاز است اما ایراد آنها این است که تحت فشار می‌شکنند و تکه تکه می‌شوند و این در حالی است که رینگ های فولادی تحت فشار تنها تغییر شکل دهند و نمی شکنند.
از دیگر مزایای رینگ های فولادی باید به قیمت بسیار پایین تر آنها اشاره کرد بنابراین آسیب دیدن یک رینگ فولادی خرج زیادی روی دست شما نخواهند گذاشت همچنین امکان تعمیر آنها به سادگی وجود دارند اما ترمیم یک رینگ آلومینیومی شکسته بسیار سخت است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/11
جالبه که ما هم خودمون فولاد تولید می کنیم هم آلمینیوم ولی حرف از خودروسازی که میشه دوستان میگن رینگ ماشین رو نمیتونیم تولید کنیم باید از خارج وارد کنیم خیلی تحت فشار باشن میگن باید مواد اولیشو از خارج وارد کنیم ! کلا باید یه چیزی از خارج وارد کنند که قیمت تموم شده ماشین گرون تموم بشه ! البته اصلا فکر نکنید که خدایی نکرده وارد می کنند و تو بازار آزاد میفروشند و روی ماشینی که تحویل مردم میدن رینگ آلمینیومی به جای فولادی میندازن پولشم دوبل میگیرن ! زبونم لال ! اصلا این وصله ها به این دوستان نمیچسبه ! شمام به کسی چیزی نگین !!!