موضوعات داغ

نگاهی به خودروهای رقیب رنو ساندرو در بازار جهان؛ از فولکس واگن تا آئودی- قسمت اول

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
فولکس واگن سرانجام از کوچک ترین کراس اوور خود با نام T-Cross رونمایی کرد. تی کراس با اینکه مشخصات خوبی دارد اما راه سختی در پیش دارد چون وارد کلاسی شده که رقبای زیادی در آن حضور دارند که می توانند با مشخصات قابل توجه خود خریداران فولکس واگن را به سمت خود جلب کنند. در ادامه نگاهی به مهم ترین کراس اوورهای کوچک بازار خواهیم داشت که همگی از رقبای قدرتمند فولکس واگن T-Cross هستند. جالب است بدانید که فولکس واگن تی کراس یکی از ارزان قیمت ترین خودروها در این رده محسوب می شود و عملا به رقیبی برای رنو ساندرو استپ وی در بازار اروپا تبدیل شده است.

فولکس واگن T-Cross

فولکس T-Cross

فولکس T-Cross

ابتدا به خود تازه وارد این بازار بپردازیم یعنی فولکس T-Cross. این خودرو کوچک ترین اتومبیلی است که روی پلتفرم MQB ساخته شده و طول آن تنها 4.11 متر است. پلتفرم T-Cross با خودروهای دیگری چون سئات ابیزا، آئودی A1 و فولکس پولو یکسان است.
فولکس T-Cross با چند موتور وارد بازار می شود. اولین موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو است که در دو ورژن 94 و 113 اسب بخاری به فروش می رسد. مدل دوم به موتور توربودیزل 1.6 لیتری مجهز شده که 94 اسب بخار قدرت دارد و در انتها موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی قابل انتخاب است که 148 اسب بخار قدرت دارد.
قیمت فولکس واگن T-Cross در بازار اروپا 20450 دلار است.

سئات Arona

سئات آرونا

سئات آرونا

آرونا را باید برادر ٰT-Cross دانست چون پلتفرم و موتورهایی یکسان دارند و ابعاد آنها نیز تقریبا یکسان است. قیمت مدل پایه‌ سئات آرونا 1700 دلار از فولکس واگن T-Cross پایین تر است اما از آنجایی که هنوز مشخصات مدل فول T-Cross منتشر نشده نمی توان گفت که این دو خودرو در امکانات استاندارد چه تفاوتی با هم دارند.

اشکودا Polar

اشکودا پولار

اشکودا پولار

بسیاری از بخش های فنی اشکودا پولار نیز با T-Cross و سئات آرونا مشابه هستند اما پلار فاصله محوری بیشتری دارد و همین سبب شده تا فضای داخلی آن بیشتر باشد. اشکودا پلار قرار است سال 2019 به بازار بیاید و فعلا قیمت و تجهیزات آن دقیقا مشخص نیست.

آئودی Q2

 آئودی Q2

آئودی Q2

آئودی Q2 مدلی بزرگ تر از A1 است و روی همان پلتفرم MQB ساخته شده. طول آئودی نیز در مقایسه با فولکس واگن بیشتر است و Q2 دارای 4.9 متر طول است.
بر خلاف T-Cross ، آئودی Q2 به همراه سیستم چهارچرخ محرک عرضه می شود ولی فعلا به دلایل چون مصرف سوخت فروش مدل دو دیفرانسیل آن متوقف شده است.
قیمت پایه آئودی 27150 دلار است که بسیار گران تر از T-Cross محسوب می شود.

سیتروئن C3 ایرکراس

سیتروئن C3 ایرکراس

سیتروئن C3 ایرکراس

سیتروئن C3 ایرکراس با طول 4.16 متر کمی بزرگتر از T-Cross است و ظاهر خاص آن نیز جلب توجه بیشتری می کند. صندلی های عقب این خودرو به شکل ریلی جلو و عقب می روند و به این شکل می توان بدون تا کردن صندلی ها فضای حمل بار را افزایش داد.
قیمت پایه سیتروئن C3 ایرکراس 17400 دلار است که 3055 دلار پایین تر از رقیب آلمانی اش است.

دی اس 3 کراس بک

دی اس 3 کراس بک

دی اس 3 کراس بک

دی اس 3 کراس بک محصول دیگری از گروه پژو سیتروئن است که روی پلتفرم EMP1 ساخته شده است. طول دی اس 1 سانتی متر بیشتر از فولکس واگن بوده و ظاهر لوکس تری نیز دارد. همچنین از امکانات جالب این مدل باید به چراغ های LED آن اشاره کرد.
قیمت دی اس نیز هنوز مشخص نیست چون قرار است سال 2019 به بازار بیاید.

پژو 2008

پژو 2008

پژو 2008

پژو 2008 با اینکه ظاهری متفاوت با سیتروئن C3 ایرکراس دارد اما این دو خودرو دارای ابعاد یکسانی هستند و حتی موتورها و حجم صندوق بار آنها نیز یکی است. اما قیمت پایه‌ی 20880 دلاری پژو 3425 دلار گران تر از سیتروئن و 70 دلار بیشتر از فولکس واگن است.
ادامه دارد....

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/11
هیچگاه رنو ساندرو رانمیتوان کراس اور نامید بلکه فقط وفقط یک خودروی هاچبک شهری است حتی استپ وی هم یک هاچبک میباشد امابقیه اتومبیلهایی که نامبردید حتی سیتروئن سی ۳ وپژو۲۰۰۸ که درایران هم مونتاژ میگردند رامیتوان لقب کراس اوربه انهاداد ضمنا ازلحاظ آپشن وایمنی هیچگاه درحد رقبایی که نامبرده اید نمیتواند عرض اندام نماید وقطعا این اتومبیلهایی که درلیست قرارداده اید ازمحبوبیت بالاتری برخوردارخواهند شد
1397/8/11
اینجام رقیبش ال نوده:|
1397/8/11
البته قیمت 2008 به دلار استرالیا به این قیمت هست نه دلار آمریکا