موضوعات داغ

افزایش قابل توجه هزینه تعمیرات؛ رهاورد استفاده از سیستم‌های کمک راننده

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به یافته‌های موسسه تحقیقاتی- مهندسی صنایع و بیمه خودرو "تریپل A"، سیستم ها و سامانه‌های کمک راننده پیشرفته فعلی، که مورد استفاده اکثر خودروسازان جهان نیز می باشند در صورت رخ دادن تصادف حتی برخورد سطحی به تعویض یا تعمیر یا تنظیم دوباره نیاز دارند.
به نقل از عصر ایران، تحقیقات موسسه مطالعاتی AAA نشان می‌دهد که هزینه مربوط به یک برخورد کوچک از انتها یا نمای روبه‌روی خودروهایی که مجهز به سیستم های کمک راننده اند در حدود 2.5 برابر نسبت به خودروهای فاقد این سیستم ها بیشتر است.
حسگرهای پارک از جمله سیستم های هزینه بر اند. این سیستم ها که عموما با پخش یک صدای هشدار دهنده در تخمین فاصله خودرو با محیط اطراف به راننده کمک می کنند بسیار محبوب بوده و مدتی است که به طور گسترده در خودروها استفاده می شوند.
از جمله سامانه های کمک راننده گران و هزینه بر دیگر می توان به دوربین‌های کمکی برای حرکت در دنده عقب اشاره کرد. این دوربین ها که قابلیت مانور بیشتری را در هنگام پارک کردن در اختیار راننده می گذارند روی بخش عقبی خودرو نصب می شوند. در واقع دوربین های مذکور با زاویه اندکی به سمت پایین، دید مناسبی از بخش عقبی وسیله نقلیه و موانع بر سر راه آن را به راننده ارائه می‌دهد.
همچنین وجود انواع رادار، دوربین دید در شب، سیستم کنترل خودرو بین خطوط حرکت و ..نیز می تواند مزید بر علت باشد تا هزینه تعمیرات در تصادفات جزئی به شدت افزایش یابد، البته نباید از یاد برد نیز که با وجود چنین سیستم هایی، قاعدتا از ریسک وقوع تصادفات نیز به شکل چشمگیری کاسته می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد