موضوعات داغ

شغل صدها هزار نفر در صنعت قطعه سازی در خطر است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان خودرو اعلام کرد که فروش قطعه با قیمت‌های پایین برای قطعه سازان صرفه اقتصادی نداشته و اگر مشکلات قطعه سازان به همین شکل ادامه پیدا کند، حجم بیکاری در این صنعت افزایش بیشتری تجربه خواهد کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان خودرو اعلام کرد که مشکلات متعدد قطعه سازان کشور باعث شده است تا در حال حاضر قطعه سازان محصولات خود را با قیمت پایین عرضه کنند و قطعات خودرو با قیمت مناسب از قطعه سازان خریداری نشود که این موضوع نه تنها به سوددهی و ادامه فعالیت قطعه سازان کمک نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود تا ضرر آنان به مرور زمان بیشتر شده و با مشکلات بزرگ‌تری روبرو شوند.
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو اعلام کرد که فروش قطعه با قیمت‌های پایین برای قطعه سازان صرفه اقتصادی نداشته و اگر این روند ادامه پیدا کند، کارخانه‌های قطعه سازی با مشکل مواجه شده و امکان تولید قطعه نداشته و در نهایت خودروسازان با کسری قطعه مواجه خواهند شد که حاصل آن افزایش قیمت خودرو و قطعات یدکی خواهد بود. این درحالیست که امروز نیاز مالی کارخانه‌های تولیدی قطعه 24 برابر افزایش پیدا کرده است و این موضوع با سفارشات و خریدهای خودروسازان مطابقت ندارد. در همین راستا تولید کنندگان قطعه مجبور به تعلیق و تعدیل 100 هزار نفر در صنعت قطعه سازی خواهند شد و اگر مشکلات قطعه سازان ادامه پیدا کند، حجم بیکاری در این صنعت افزایش بیشتری خواهد داشت.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/12
چه قطعه ساری قربونت برم
چهار تا روکش صندلی، فوم صندلی، دستگیره شیشه بالابر اسمش میذاری قطعه سازی
همش وارداته آرم ایران میزنن روش، برا همینم شده که الان کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتن از بس واردات قطعه کردن تو این چند سال
1397/8/13
عه. مگه قطعه هم تولید میکنیم؟!
الان از اتاق فرمان اشاره دادن قطعات وارداتی از چین رو به اسم ایرانی بسته بندی میکردیم.
نکته اخلاقی: الان کارگرهای بخش بسته بندی قطعات چینی بیکار شدن.
1397/8/14
داداش منو از کارخونه بیرون کردند چون قطعه از چین وارد میکردند. خط تولید رو متوقف کردند برای اینکه قطعات چینی خیلی براشون سود داشت