موضوعات داغ

افزایش قیمت خودرو به نفع همه است

عکس مطلب اول
مهر : عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به لزوم تعدیل منطقی قیمت خودرو گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان از خودروسازان انتظار عدم تغییر قیمت را داشت.
شهرام آزادی با تاکید بر ضرورت افزایش قیمت خودرو گفت: تحولات اقتصادی صورت پذیرفته طی ماه‌های گذشته در کشور نقش بسزایی در افزایش قیمت انواع کالا، خدمات و رشد تورم در بازار داشته است و بی شک در بازاری که شاهد افزایش ۱۰ تا ۵۰ درصدی قیمت کلیه محصولات هستیم نمی‌توانیم از خودروسازان انتظار عدم اعمال تغییرات قیمتی داشته باشیم. وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز، مواد اولیه و سایر هزینه‌های تحمیلی به خودروسازان، نباید آنها را مجبور به ثابت نگاه داشتن قیمت‌های خود کرده و در مقابل باید خودرو با قیمتی متعادل با شرایط بازار به مصرف‌کنندگان عرضه شود. عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر الدین طوسی تولید خودرو با کیفیت و استاندارد را حاصل افزایش کارشناسی شده قیمت‌ها دانست و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه، قطعات وارداتی و ممانعت از رشد قیمت خودرو موجب می‌شود که ضرر و زیان خودروسازان به قطعه‌سازان تحمیل شده و آنها برای جبران اقدام به کاهش کیفیت مواد اولیه کنند و با ساده‌سازی و حذف برخی آپشن‌ها سطح استاندارد را تنزل داده و مشتریان متضرر شوند.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/15
به نفع همه؟
همه که میگی منظورت خودت و آشغالسازها و همطیفهات و...
من نمیدونم کی با این یارو مصاحبه میکنه؟
چرا حرفهای امثال اینو منتشر میکنید؟
کسی نبود همونجا به این یارو فیزیکی حالی کنه؟
1397/8/15
شما گمرکی و واردات خودرو ازاد کن اصلا پراید بکن ۱۰۰ میلیون بخدا کسی ناراضی نیست ولی ظلمه ک واردات ممنوعه خدا ظالمان رو ریشه کن کنه ب حق علی بلند بگو آمین
1397/8/15
بهترین راه همینه که حمید رضا گفت
تعیین قیمت داخلی خودرو با خودروساز
حذف تعرفه گمرکی
میخوام ببینم خودروساز چجوری میتونه با پراید 30 میلیونی با خودرو های روز دنیا رقابت کنه!!!
دولت اگر میخواد حمایتی از خودرو ساز داخلی داشته باشه باید به سمت قطعه ساز و صنایع پایین دستی خودروساز بره
نه اینکه سلامتی و جون مردم رو با حمایت از خودروی بی کیفیت داخلی و مانع تراشی برای واردات خودروی با کیفیت به گروگان بگیره!!!
این همه حمایت اگر از یک شرکت خارجی شده بود تا الان اون شرکت بنز و بی ام و رو پشت سر گذاشته بود
بسه دیگه
1397/8/15
خدا نشسته منتظر من و تو که دعا کنیم برای ریشه کن کردن ظالم. بعد هم یه ندایی از آسمون میاد میگه چشم بنده ی من...
خیلی خنده داریم...
خدا به خودمون نیرو داده که ظلم رو ریشه کن کنیم. باید خرافه هامونو کنار بزاریم. ما بشیم بریم ریشه کن کنیمشون.
ولی خودمون شدیم ظالم...
خودمون سر خودمون بلا آوردیم...
بنی آدم تو مملکت ما اعضای یکدیگر نیستند.
1397/8/15
خائن ها رو بشناسید...
1397/8/15
شما دقت به به متن بالا...
تاکید بر ضرورت افزایش قیمت خورد!!!!!😲😲😲
افزایش 10 تا 50 درصدی؟؟؟؟؟😲😲😲
فقط 10 تا 50 درصد گرون شده؟ واقعا نونی که میخوری حلاله خدا ازتون نگذره
1397/8/15
شما دارین سنگ خودتونو به سینه میزنید. من تاحالا نشنیدم کسی بگه گرونی به نفع خودتونه! درضمن استانداردی در مورد خودرو ها تو ایران در عمل اجرا نمیشه چون اگر میشد باید کل خودرو های داخلی از رده خارج میشدن آپشنی هم ندارن که بخواد حذف بشه اگر شیشه بالابر منظورتونه اونم حذف کنید خیالتون راحت بشه
1397/8/15
بعضی وقتها توی اخبار رسانه ها، خبرهایی پخش میکنن که: فلانی یا فلان کارگاه با امکانات زپرتی چیزی اختراع کرده یا ساخته که از نمونه خارجیش هم بهتره و هم خیلی ارزونتر...
درمورد خودرو سازیتون غیر از اینه که به همون خودروهای تکنولوژی 30 سال پیش فاتحه خوندید؟
من دیگه نمیدونم چی بگم به اینا...
سمند رو قبل از تست توی انگلستان فقط 500 پوند قیمت گذاشتند. بعد از تست... جواب تلفنهاشونو ندادید...
چرا امثال شماها جیگاهی دارید که نباید داشته باشید؟
یکی جواب بده...
1397/8/15
این آقایون فقط به فکر جیب خودشون و سود کردن چند برابری از جیب مصرف کننده و مردم هستند، باید به این افراد گفت شما غلط می کنید چنین اظهار نظر بی خود و بی پایه ای می کنید، حقوق مردم و کارگر یک قرون تغییر کرده که لگن سازی ها و دلال ها و خون مردم در شیشه کن های شما و بازی کنندکان با زندگی مردم با ارابه های مرگ شما برای این آشغال هایشان افزایش قیمت دهند، این لگن سازی ها بمیرند و 5 میلیون هم بیکار شوند بهتر از آن است که 40 سال با چنین وضعیت اسف باری جگر همه مردم را برای کالایی به این مسخرگی له کند
1397/8/15
ب نفع مردم ؟ منظورش از مردم خودش و سهامدارا و ذی نفع ها هستند . میخان کاری کنن ک دیگ نتونن ی عده مثل من و امثال من از کارخونه خودرو ارزونتر بخرن و ی لگن بزارن زیرِ پاشون
1397/8/15
شما شاهد افزایش کلیه کالاها و خدمات از ۱۰ تا ۵۰ درصد بوده اید ولی ما شاهد افزایش از ۶۰ تا ۳۰۰ درصد درصد بوده ایم
1397/8/15
به نظر اینجانب باید مصرف کننده واقعی خودرو از دلالی که برای سود ثبت نام کرده مشخص بشه و افزایش قیمت فقط شامل حال کسایی بشه که برای دلالی ثبت نام کرده اند اینطوری هم مصرف کننده واقعی از پس پرداخت مابه التفاوت مبلغ برمیاد هم جلوی ضرر شرکتهای خودرو ساز گرفته میشه .
شاید با تورم امروز خودرو ساز به هر دلیل منطقی یا غیر منطقی دچار ضرر بشه اما این هم انصاف نیست که مصرف کننده واقعی این پول بابت خرید این ماشینها با این کیفیت بده .
این آقای استاد دانشگاه به این فکر نمکنه که مصرف کننده ای که به ناچار و بخاطر مشکلات اقتصادی میره پراید یا تیبا ثبت نام میکنه وسعش در همین حده و اگه ماشین قیمتش یه دفعه کلی افزایش پیدا کنه دیگه نمی تونه همون پرایدم سوار شه ؟
اگه پول بیشتر داشت و وسعش می رسید که اصولا ماشین ایرانی با این کیفیت و امکانات ثبت نام نمی کرد
تنها راهش اینه که بین مصرف کننده واقعی و دلال فرق قائل بشن
1397/8/15
اینکه میخوان قیمت آزاد رو با کارخونه یکی کنن این روش درست نیست بچه دبستانی هم میدونه دلیل گرون بودن ماشن ها در بازار آزاد بخاطر عدم تحویل مناسب و نداشتن سیستم فروش درست از سمت کارخونس یکی میبینی ماشین میخواد میبینه بره کارخونه سفارش بده ممکنه 6 ماه دیگه بدن بهش خب میگه ولش کن میرم همین سر کوچه یکی میخرم تا عصرشم سندش به اسمشه دلیل گرون بود اینه حالا اینو کردن بهونه فردا روز ک پراید سایپایی بشه 40 میلیون باز آزادش درجا میشه 60 میلیون اینجوری که بهم نزدیک نمیشن شاید تو کل دنیا یک درصد از ماشین ها پیش فروش بشن همه کارخونه ها مازاد بر نیاز بازار تولید میکنن و هر خریدار همون لحظه خرید میره و ماشینش رو تحویل میگیره اما چون مملکت ما از اول تا آخرش دزدیه پول منو شمارو میگیرن با همون پول تو 6 ماه حالشو میبرن آخرشم باز یه چیزی میگیرن و با تاخیر بیشتر هم ماشینو میدن بهت.
1397/8/15
اولا به نفع مصرف کننده نیست به نفع خودروسازان است ومیتونن ریخت و پاشاشونوتامدتی بپوشونن،دومن فکر میکنید چی بشه منه مصرف کننده پولمو که برای پیش فروش دادم ازخودروسازبابهرش میگیرم ومیرم یک ماشین بیست ساله خریده وسوارش میشم گور پدره هوای پاک.
1397/8/15
عجب استاد دانشگاهی هستی که رای به افزایش قیمت خودروهای
از رده خارج مثل پراید و سمند و پارس و....می دهی!!
1397/8/15
عجب استادانه داریم از خر هم نفهم تر هستند،وضعیت مردم رو می بینند بعدش با پررویی بخاطر پولی که از خودروسازی برای گفتن اراجیف گرفتن میان می گن گرون شدن به نفع مصرف کننده،سال 91 که گرون شد کی نفع برد جز خودروساز پس لطفا در اونجا رو ببندید و حرف نکنید مطمئن باشید کسی بهتون نمی گه لالی...
1397/8/15
..."شرافت"... چیزی بود که تا پارسال همین موقع حسش میکردم!!! ولی الان...!
میخواستم جواب این پست رو بدم ولی دوستان همه حرفارو زدن!
1397/8/16
شما خودروهای بازار 40 سال قبل رو درنظر بگیرین :
شورلت، بنز، داتسون، تویوتا، بیوک، پیکان، فولکس و ....
با خودروهای الان که به اصطلاح 40 سال پیشرفت کردیم:
پراید، پراید، 405، پراید، سمند، پراید، رانا، پراید و......
1397/8/17
شما نفع مردم رو از خودشون بهتر مي فهميد؟ همه مخالف گرون شدن خودرو هستند. بهتره به جاي اين پيشنهادات مسخره بياييد براي تحول صنعت خوردوي كشور پيشنهاد بديد. گروني رو كه همه تجربه كرديم. با وجودي كه تازه شروع تحريم ها هست و از قبل هم از جريان تحريم ها مطلع بوديد چرا بايد وضعيت خودرسازي ما به اين روز بيفتد؟ شما استاد دانشگاه هم در اين نابه ساماني ها مقصريد!