موضوعات داغ

فراخوان 1.7 میلیون دستگاهی جنرال موتورز به دلیل نقص در برف پاک کن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جنرال موتورز اخیرا فراخوانی را در خصوص رفع مشکل برف پاک کن شیشه جلوی اتومبیل های خود صادر کرده بود و این امید وجود داشت که مشکل یاد شده، محدود باشد، اما مطابق گزارش وب سایت کار اند درایور، این شرکت آمریکایی اخیرا یک میلیون و هفتصد هزار کراس اوور دیگر را به خودروهای فراخوان شده اضافه کرده است. پیش از این 367،808 دستگاه کراس اوور بابت این مشکل در ایالات متحده فراخوانی شده بودند، اما به تازگی تحقیقات موسسه NHTSA نشان داد که کراس اوورهایی که این مشکل را دارند، بسیار بیشتر بوده و نیاز است تا 1.7 میلیون دستگاه خودروی دیگر فراخوانی شوند تا در نهایت تعداد خودروهای فراخوانی شده به بیش از دو میلیون دستگاه برسد.
اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکا یا NHTSA در تحقیقات اخیر خود، متوجه شد که تعداد بسیاری از کراس اوورهای ساخت جنرال موتورز دچار این مشکل هستند. پیش از این تنها دو مدل شورولت Equinox و GMC Terrain دچار این مشکل بودند که در نمونه های ساخت سال 2013، این مشکل مشاهده شده بود و عملیات فراخوانی در سال 2016 صورت گرفته بود. مطابق این تحقیقات، تعداد خودروها بسیار گسترده بوده و شامل تعداد زیادی خودرو می شود که پیش یا پس از سال 2013 به تولید رسیده اند. از آن زمان تاکنون، 249 مورد شکایت در خصوص بروز مشکل یاد شده در کراس اوورهای مختلف جنرال موتورز دریافت شده که 108 مورد آن، مربوط به سال جاری میلادی است. اکثر مدل های معیوب در دو نسل متفاوت طبقه بندی می شوند که ساخت دو دوره زمانی 2010-2012 و یا 2014-2016 هستند. با وجود آن که مدل های ساخت سال 2017 نیز جز نسل دوم محسوب می شوند، اما در تحقیقات NHTSA حضور ندارند.
اما مشکل اصلی چیست؟ مطابق اعلام جنرال موتورز، دو خودروی شورولت 2013 Equinox و GMC Terrain مفاصلی توپی شکل در قطعه برف پاک کن دارند که به راحتی زنگ می زند و موجب می شود تا یک یا هر دو برف پاک کن خودرو، غیرفعال شوند. این ایراد در ماه دسامبر توسط یک کارمند در خط تولید کانادا گزارش شد و از آن زمان تاکنون، فراخوانی های این شرکت به رفع مشکل پرداخته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/20
اینجا ماشین صفر تحویل میگیری موتور ماشین ایراد داره میگن چیزی نیست ببر بیرون درست کن....!!!