موضوعات داغ

پس از مرگ تدریجی واردکنندگان خودرو نوبت به نمایشگاه داران رسید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو، بسیاری از شرکت های وارد کننده خودرو تعدیل نیرو کرده و این روزها تنها به ارایه خدمات پس از فروش می پردازند. حالا پس از شرکت های واردکننده نوبت به نمایشگاه داران رسیده که مشتریان خود را از دست داده و اقدام به تعدیل نیرو یا لغو کسب و کار خود بکنند.
اگر کمی در بازار خودرو گشت و گذار کنید متوجه خواهید شد که نمایشگاه داران نیز از وضعیت فعلی راضی نبوده و به گفته بسیاری از آن ها اگر ممنوعیت واردات خودرو همچنان ادامه پیدا کند تا انتهای سال مجبور به بستن نمایشگاه های خود خواهند شد.
به نقل از پایگاه خبری خودرو پلاس، به گفته یکی از نمایشگاه داران خیابان عباس آباد تهران، وضعیت فعلی بازار به هیچ عنوان با قبل قابل مقایسه نبوده و در حال حاضر با توجه به عدم تامین خودرو از سوی واردکنندگان و کساد بازار دست دوم ها با توجه به قیمت ارز تقریبا بازار در رکود کامل به سر می رود.
به نظر می رسد که نمایشگاه داران برای حفظ بقای خود مجبور به تعدیل نیرو بوده تا بتوانند هزینه های جاری خود را پاسخ بدهند. البته در صورت ادامه وضعیت فعلی آینده خوبی برای فعالان این صنف پیش بینی نمی شود.
نبود مشتری نه تنها در بازار خودروهای خارجی که در بازار خودروهای داخلی و دست دوم نیز کاملا محسوس است. اکثر افرادی که اقدام به ثبت نام در طرح های پیش فروش می کنند دلالانی هستند که در قطع به یقین به محض دریافت خودروی خود اقدام به فروش آن می کنند.
با این اوصاف به نظر می رسد که پس واردکنندگان خودرو این بار نوبت به مرگ تدریجی نمایشگاه داران رسیده است. مرگی که میتوان دلیل آن را تصمیمات یک شبه وکمی عجولانه وزرای سابق صنعت دانست وحالا چشم امید همه این فعالان والبته واردکنندگان به امضای وزیر جدیدی است تا با یک تصمیم درست وکارشناسی وضعیت نابسامان خودروی کشور از این کما خارج شود .

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/22
حالا این كساد صرفا فقط به خاطره بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو نیست سایتم باز شه با این قیمتای ترسناك خیلیا به جای خرید همونیو كه دارن سفت می چسبن مشكل اصلی قیمتیای بالاست وگرنه ماشین صفر به اندازه كافی و حتی بیشتر از حد كافی موجوده
1397/8/22
دليل اصرار شما بر واردات خودرو در وضعيت فعلي واقعاً مشخص نيست. چرا با وضعيت فعلي ارز در كشور مدام بر طبل واردات ميكوبين؟ به نظرتون كشور در وضعيت فعلي نيازهاي اساسي تري مثل دارو و مواد اوليه براي صنعت نداره؟ چرا مدام اصرار داريد ارز از كشور خارج بشه و بخواد ماشينهايي مثل بي ام و ٥٣٠ وارد كشور بشه تا يك ميليارد و هشتصد بخواد قيمت بخوره و هيچ كس جز عده معدودي حتي نخوان به قيمتش نگاه كنن؟ خودرو بانك وقتي واردات خودرو در شرايط فعلي متوقف شده حتماً دلايلي داشته و دلايلش خيلي مهمتر از بودن يا نبودن خودروهاي پر زرق و برق پشت شيشه هاي نمايشگاههاست. چند ماهه مدام كارتون شده تيتر زدن بر اينكه چرا واردات خودرو يك شبه ممنوع شد؟ فكر نميكنم در شرايط فعلي اگر هم واردات خودرو آزاد بشه براي اكثريت مردم خودرو خارجي قابل خريد باشه و لذا الان خودروهاي وارداتي دغدغه خاصي براي مردم محسوب نميشه.
1397/8/23
آقای عزیز اون کسی که میاد یک میلیارد و خورده میده بی ام و 530 میخره این پول براش پولی نیست که واسه ماشین خرجش کرده.دوما شما از کجا میدونی که شغل اونی که ماشین میلیاردی داره چیه؟من آدم میشناسم CLS500 داره و یه کارخونه بزرگ داره و هم تولید کننده اس و داره چرخ صنعت رو میچرخونه هم چند صد نفر و خانواده هاشون دارن با کار کردن در کارخانه ایشون نون میخورن.سوما شما که نمیتونی که صاحب پول بگی با پولت چی کار کن.طرف دوس داره ماشین گرون بخره.مالشه اختیارش با خودشه.اگه اینجوره پس مسافرت های خارجی که بیشتر ارز از کشور خارج میکنه.حداقل واردات خودرو اول شما واسه پولی که دادی خودروی روز دنیا رو دریافت میکنی دوما تعرفه واردات هم پرداخت میکنی که برای دولت هم خوبه ولی مسافرت خارج از کشور چی؟میری پول رو میکنی تو جیب خارجی ها و دست خالی برمیگردی.یا مثال های زیاد دیگه برای هدر رفت ارز تو مملکت.بهتره شما هم به جای اینکه مثل مسئولین احساسی تصمیم بگیری اول همه جوانب رو در نظر بگیری دوست من
1397/8/23
دادا اول اینکه شما خیلی سطحی دارین به واردات ماشین نگاه میکنین و فکر میکنین اصلا موضوع مهمی نیست.ما همه میدونیم دارو و غذا خیلی خیلی مهم تر هسن.اما این دولت بخاطر منافع خودش داره چنین کاری میکنه وگرنه ما مشکل ارزی نداریم و نخواهیم داشت.باید خیلی خیلی ساده باشی که فکر کنی 1 درصد این دولت مشکل ارزی داره.اگر داشت که این همه دزدی انجام نمیشد اونم به دلار.من هر روز با موتور میرم اینور اونور تو این هوای سرد بخاطر اینکه نرم اشغالای ایرانی و چینی رو بخرم دلم میخواد 200 تومن بدم یه تویوتا کمری صفر سوار شم.حالا اگر خدای نکرده من یه بلا سرم بیاد با موتور اونوقت دارو میخوام چیکار دیگه؟؟چرا شما حق خودتو نادیده میگیری و فکر میکنی واردات ماشین بنفعت نیست؟؟شما وقتی سواری خوب داشته باشی لذت زندگی رو بیشتر تجربه میکنی.نباید که فقط فکر این باشیم که بخوریمو نمیریم
1397/8/23
برادر بهتر یکم فکر کنید. اولا زمانی که واردات متوقف شد هنوز تحریم نبودیم. دوما زمانی دارو ، مایحتاج اولیه و بقیه چیزا مهمه که واقعا این تصمیم برای تامین این کالا ها گرفته شده باشه. در صورتی که مثل روز روشنه که بستن روند واردات هیچ ربطی به این موارد نداره و چون واردات دست یکسری افراد خاصه برای گرون تر فروختن و سود بیشتر این کارو کردن. وگرنه شما خیالت راحته راحت که خیر من و شمارو نمیخواستن.این یه بازی بود برا گرون کردن که خیلی راحت به نتیجه ام رسید. ماشینی که قبلا 200میلیون فروش میرفت و مثلا سود 50 تومنی داشت الان شده 490 میلیون ببین چند برابر سود عاید اونا شده. وگرنه همه میدونن که این ماشینا با ارزه 4تومنی اومده. اتفاقا بر خلاف چیزی که شما فک میکنی اگه همه چی روال عادی داشت و واردات و بازار انحصاری نبود الان وضعیت خودرو های داخلی اینجوری نبود. و راجع به جمله اخرتون ماشین خارجی که هیچی برادر کاری کردن که الان ماشین داخلی هم آرزو میشه دیگه. وقتی 207 صندوقدارو میخوان تو بازار 140 تومن بفروشن خودت تا ته خطو برو. این وسط تمام اون دوستان بالا دستی دارن سودشونو میکنن و منو شما هم روز به روز بدبختر میشیم. از ماست که بر ماست
1397/8/23
اگه قرار بر این باشه که خروج ارز جلوش گرفته بشه که خیلی کارهای دیگه ای که انجام میشه خروج ارزش خیلی بیشتر از ورود تعدادی خودرو هست الان مشکل فقط بی ام و و اینا هست کلی خودروی اقتصادی دیگه هم بود که در رده قیمتی نزدیک به محصولات داخلی بودن و داشتن فروش اشغال های داخلیو تهدید می کردن و جلوشونو گرفتن وگرنه ۱۰۰ برابر واردات خودرو الان کمک های نقدی از پول منو تو و ثروت کشور داره مفت مفت به کشور های دیگه واریز میشه واسه ترمیم و ساخت کشور های دیگه خروج ارز حساب نمیشه ؟؟ ورود ۴ تا ماشین میشه خروج ارز ؟؟ همین وارداتی که جلوش گرفته شده باعث شده سایپا جای ساندرو پراید تحویل بده یا ایرانخودرو اون قیمت های مسخره روی ماشیناش بذاره ،شما نگران خروج ارز نباش تو این مملکت اینقدر خوردن و بردن و هنوز دارن می برن که واردات ماشین این وسط گمه
1397/8/23
اگر این وضعیت خودرو فقط یه فایده داشته باشه اونم همین تعطیلی کار واسطه ها هست .
دلال هایی که خودرو هارو یا با رابطه و یا با استفاده از قدرت نقدینگیشون از وراد کننده میخرن با قیمت خییل بیشتر به مصرف کننده واقعی میفروشن.
دوستان دلال برن یکم کار خدمات خودرو یاد بگیرن و توی اون بخش فعالیت کنن همه برای خودشون بهتره و هم برای جامعه مفید خواهند بود
1397/8/23
تو این مملکت کسی بجز دلال جماعت نباید نون گیرش بیاد چرا همه فقط فکر دلال بازیند دولت نباید یه فکری به حال این جماعت بکنه که دارن با پنبه سر مردم رو میبرن ؟ یکم سر اینا رو جایی دیگه گرم کنه تا این مردم یه نفسی بکشن حال آدم وقتی این جماعت رو میبینه دیگه داره بهم میخوره !!! منتظرن که از بدبختی مردمی که نون رو با خون میخورن پول رو پول بذارن بخدا اینجا از همسایه ی کناریمون افغانستان که قانون جنگل داره گوی سبقت رو با سرعت یوز ایرانی داره رد میشه آخه تا کی ؟!!!