موضوعات داغ

قیمت خودرو های داخلی در بازار تهران و کرج

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروسازان در تلاشند تا با افزایش 50 درصدی قیمت خودروها فاصله قیمت بازار و کارخانه را که طی چندماه گذشته به بیشترین حالت خود رسیده کم کرده و به گفته خود از حالت زیان دهی خارج شوند.
با وجود اینکه تغییرات خاصی در بازار ارز رخ نداده، بازار خودرو با توجه به اینکه زمزمه افزایش 50 درصدی قیمت از سوی خودروسازان به گوش میرسد به سمت افزایش قیمت حرکت کرده است.
صنعت خودروسازی ایران یک صنعت نیمه‌ خصوصی است که اعمال سیاست‌ های انحصاری هم نتوانسته این صنعت را به موتور محرکه مناسبی برای اشتغال سازنده در کشور تبدیل کند. عموما خودروسازان با افزایش جهشی قیمت ‌ها چند صباحی روی پای خود می ‌ایستند و درآمدهای حاصله را به جای بهبود کیفیت محصول صرف هزینه‌ های جاری می‌ کنند.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت خودرو در روز در نمایشگاه های تهران و کرج:
قیمت روز خودرو

قیمت روز خودرو

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/22
تا وقتی عرضه خودرو محدود و کمتر از تقاضا باشه، همیشه برای خرید صف تشکیل می شه. و همیشه افرادی هستن که بخوان که توی این صف نباشن و حاضرن در قبال دریافت سریع خودرو هزینه بدن. و بازار آزاد همیشه با قیمت کارخونه فاصله خواهد داشت.
دلیل بالا بودن قیمت در بازارا آزاد وجود صف متقاضی های خودرو است.

مهم نیست قیمت کارخونه چقدر بالا بره. قیمت بازار آزاد همیشه بالاتر خواهد بود. و کم کردن این فاصله تنها با عرضه بیشتر ممکنه نه با بالا بردن قیمت.
1397/8/22
کاملا با دوستمون موافقم...
تعجب میکنم بعضی از کارشناس ها تو تلویزیون میزگرد تشکیل میدن و حرف از افزایش قیمت برای به تعادل رسوندن قیمت بازار میزنن در حالیکه مثل روز روشنه اگه دو کارخانه خودرو ساز ما اراده کنن و مثل قبل که محصولات خودشونو تو نمایندگی قسطی میفروختن حالا بیان بصورت نقدی عرضه کنن در فاصله دوروز همه قیمت ها به قیمت کارخانه برمیگرده و دلال هم مجبور میشه ماشینو به قیمت کارخانه بده چون کسی ازش نمیخره...
این دوستان به اصطلاح کارشناس مردم خر فرض کردن به نظرم...منکه موقع تماشای برنامه های اینجوری واقعااا به شعورم توهین میشه...
برادرای چینم که با دو برابر کردن قیمتای ماشیناشون خودشون اشهد خودشونو میخونن وقتی ایران خودرو و سایپا شروع به فروش نقدی با قیمت کارخانه کنه....
یا علی