موضوعات داغ

با ده خودرو برتر تمام چرخ محرک سال 2018 آشنا شوید - قسمت دوم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در قسمت نخست این مقاله، به بررسی رتبه های دهم تا ششم از لیست پر فروش ترین خودروهای تمام چرخ محرک در بازار آمریکای شمالی پرداختیم که تمامی آنها از سگمنت سدان بودند. این موضوع نشان میدهد مشتریانی که به دنبال سهولت رانندگی و درگیری کم با سیستم انتقال قدرت خودروهای خود هستند، همواره تمایل به خرید خودروهای مجهز به سیستم AWD دارند و معمولا کراس اووری که مجهز به این سیستم باشد در بازار یافت نمی شود و اکثر خودروهای این رده یا به صورت تک دیفرانسیل یا به صورت چهار چرخ محرک یا 4WD عرضه می شوند. در ادامه این گزارش، خواهیم دید که یکی از تولید کنندگان ژاپنی توانسته با هوشمندی و عرضه محصولی مجهز به ویژگی AWD، سهم خود را از بازار خودرو آمریکای شمالی به طرز چشمگیری افزایش دهد.

رتبه پنجم: لینکلن MKZ
لینکلن نیز همانند کرایسلر، به عنوان یک برند لوکس آمریکایی شناخته می شود و مشتری انتظار دارد تا ترکیبی از وقار، سواری آرام، ویژگی های لوکس و سیستم انتقال قدرت هوشمند تمام چرخ محرک را در یک سدان لینکلن دریافت کند و لینکلن MKZ خودرویی است که می تواند به خوبی به این دسته از نیازها پاسخ دهد. این خودرو در دو تریم Base و Black Label عرضه می شود و هر دو تریم دو گزینه در مقابل مشتری قرار می دهند: سیستم انتقال قدرت استاندارد و سیستم تمام چرخ محرک که به صورت آپشنال روی خودرو همراه با برخی ویژگی های دیگر سفارش داده می شود. این ویژگی ها عبارتند از:
آینه های جانبی موتوردار، تریم چرمی داخل کابین، سیستم ورود و استارت بدون کلیدو تهویه صندلی های جلو.
مدل های اخیر لینکلن MKZ که از سال 2017 به بازار عرضه شده اند، به واسطه بهره مندی از موتور قدرتمندتر V6 در مقایسه با مدل های قبلی رانندگی هیجان انگیز تری را ارایه می دهند. این موتور مجهز به توربوشارژر هزینه بیشتری را برای مالک می طلبد، اما همواره افرادی هستند که تمایل دارند لاستیک های خودرو با قدرت بیشتری به چرخش درآیند.

لینکلن MKZ

لینکلن MKZ

رتبه چهارم: سوبارو کراس ترک
گزینه هایی که تا بحال مورد بررسی قرار داده بودیم، متشکل از سدان ها در سایزهای مختلف بودند و حال به اولین بلند قامت لیست رسیده ایم که رتبه خوب چهارم را در فروش کسب کرده است. سوبارو در بازار آمریکا با خودروهایی که برای طی آفرود و زمین های ناهموار ارایه می کند، شناخته می شود و سیستم های تمام چرخ محرک یا AWD، به عنوان ویژگی استاندارد در بسیاری از محصولات این شرکت دیده می شوند. بر خلاف دیگر رقبا، سوبارو در قدرت بخشی به خودرویش کمی خلاقانه تر عمل کرده و از ترکیب موتور چهار سیلندر بنزینی و موتور الکتریکی برای قدرت بخشی به این خودرو در تیپ Hybrid Touring استفاده کرده است. دو تیپ دیگر یعنی لیمیتد و پرمیوم نیز علاوه بر تورینگ هیبریدی، با سیستم چهار چرخ محرک، سیستم هشدار نقاط کور، نور پردازی کابین و سیستم هشدار برخورد از عقب عرضه می شوند. صندوق عقب بسیار بزرگ این خودرو که در حالت گسترده به 1500 لیتر می رسد، از دیگر ویژگی های جذاب این خودروست.

سوبارو کراس ترک

سوبارو کراس ترک

رتبه سوم: سوبارو لگاسی
سوبارو لگاسی یک سدان خانوادگی شناخته شده از این برند ژاپنی است که در نمونه های مدل 2009، در بازار کشورمان نیز حضور دارد و اندک افرادی که تجربه رانندگی با این خودرو را دارند، متوجه ویژگی های مطرح سوبارو لگاسی در رانندگی و عملکرد هستند. اگر خریداران یکی از سه تیپ اسپرت، پرمیوم یا لیمیتد لگاسی را خریداری نمایند، سیستم چهارچرخ محرک را دریافت خواهند کرد و علاوه بر آن، از سواری نرم خودرو در مسیرهای طولانی بزرگراهی بهره مند خواهند شد. آپشن های دیگری که خریداران در سوبارو لگاسی دریافت می کنند عبارتند از: دوربین عقب، لوازم جانبی تمام الکتریکی و صفحه نمایش لمسی با قابلیت همگام سازی با گوشی های هوشمند. در مدل های 2017 امکانات بیشتری از جمله چراغ های خودکار، شیشه های برقی تمام اتوماتیک و صندلی های جلوی پیشرفته تر نیز به چشم می خورند.

سوبارو لگاسی

سوبارو لگاسی

رتبه دوم: سوبارو ایمپرزا
سوبارو ایمپرزا به همراه میتسوبیشی لنسر اوولوشن که چند وقتی می شود در بازار حضور ندارد، جز جذاب ترین سدان های کوچک بازار شمرده می شوند که سیستم چهارچرخ محرک، به عنوان ویژگی مطرح آن ها شناخته می شود. خریدارانی که به دنبال خرید یک خودروی تمام چرخ محرک هستند اما با اندازه لگاسی مشکل دارند، سوبارو ایمپرزا را برای خرید انتخاب می کنند. در سه تیپ اسپرت، اسپرت پرمیوم و WRX سیستم چهارچرخ محرک به طور استاندارد وجود دارد و امکانات اضافه دیگری نظیر قابلیت همگام سازی سیستم سرگرمی با گوشی های هوشمند، چهار اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به نسل قبلی، فضای کابین و صندوق بیشتر و یک ظاهر کاملا جدید در مدل های 2017 در اختیار مشتری خواهد بود.

سوبارو ایمپرزا

سوبارو ایمپرزا

رتبه اول: سوبارو اوت بک
رتبه های اول تا چهارم لیست پر فروش ترین خودروهای AWD، در انحصار سوبارو قرار دارد و شاید بتوان این تمایل زیاد آمریکایی ها به خرید سوبارو و سهم زیاد این شرکت در بازار آمریکای شمالی را، مهم ترین مانع بر سر توسعه فعالیت های این شرکت در ایران دانست، چرا که هیچ خودروسازی مایل به از دست دادن بازار گسترده ایالات متحده نیست. سوبارو اوت بک، به عنوان یک SUV واقعی، گزینه مناسب برای خانواده هایی است که به فضای زیاد در خودرو نیاز دارند و پیمودن مسیرهای آفرودی، جز کارهای ثابت آنها محسوب می شود. خریداران درهر سه تیپ پرمیوم، لیمیتد و تورینگ از مزیت سیستم تمام چرخ محرک بهره مند خواهند شد و فضای بار و مسافری بالغ بر 2000 لیتر را دریافت خواهند نمود. ویژگی های این خودرو در نمونه های ساخت سالهای مختلف، از 2014 تا 2017 ثابت باقی مانده است.

سوبارو اوت بک

سوبارو اوت بک

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/26
لیست چهار چرخ محرکی که نیسان gtr توش نباشه باید زیر سوال برد