موضوعات داغ

110 سال با اشکودا؛ یک قرن صنعت خودروسازی چک زیر سایه فولکس واگن

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیرا شرکت خودروسازی Skoda یکی از نادر ترین خودروهای اولیه خود یعنی BSC را بازسازی کرده است. خودرویی که اولین نمونه آن در سال 1908 میلادی وارد بازار شده است و با حساب نمونه بازسازی شده اخیر تا به حال تنها 12 عدد از آن تولید شده است.
خودروی BSC با آن که تنها 12 اسب بخار قدرت دارد اما از خودروهای اسپرت سال های 1900 تا 1910 میلادی محسوب میشده است و سازندگان آن BSC را به گونه ای ساخته اند که برای رانندگی های معمولی هم مطلوب و لذت بخش بوده باشد.
شرکت Skoda در رابطه با بازسازی این خودرو بیان کرده است که تمامی قطعات مهم آن از جمله 2 موتور خطی و 1.4 لیتری آن که با با سیستم آبی خنک میشوند اصل و Original میباشد و همچنین از دیدگاه کمپانی Skoda خودروی 110 ساله BSC یکی از ارزشمندترین خودروهایی میباشد که در موزه قرار داده شده است.
در پایان باید بیان داشت BSC تنها خودرویی نیست که مجددا توسط این شرکت بازسازی شده و چند سال پیش این کمپانی خودرو سوپراسپورت و نادر Skoda 96 بازسازی کرده است. خودرویی که بسیار نادر تر از BSC بوده و در مجموع تنها 3 عدد از آن تولید شده است و نمونه آن را میتوانید در ادامه مشاهده کنید :
Skoda 996

Skoda 996


جالب است بدانید که اشکودا علیرغم چنین سابقه صنعتی شگرفی، حالا سال هاست زیر ساله فولکس واگن به حیات خود ادامه می دهد و به نوعی در نقش برند اقتصادی و نسبتا ارزان قیمت فولکس واگن ظاهر می شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/12
باسلام و خدا قوت . لطفا یه خودروی کلاسیک با پایین ترین قیمت رو بهم معرفی کنید که درسربالایی ها قدرتمند عمل می کنه .