موضوعات داغ

کنترل ایلان ماسک به بزرگترین چالش هیات مدیره تسلا تبدیل شده است!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رابین دنهولم، مدیر اجرایی شرکت مخابرات استرالیا، که اخیرا به عنوان رییس هیات مدیره شرکت تسلا انتخاب شده است، تخصص های مفیدی در حوزه خودرو و حوزه مالی دارد و می تواند برای این شرکت بسیار مفید باشد، اما بسیاری معتقدند که در مواجهه به مدیر عاملی همانند ایلان ماسک، با چالش های رفتاری بسیاری روبرو خواهد شد که منجر به سو رفتار می شود.
دنهولم 55 ساله، در شرکت Telstra که بزرگترین شرکت مخابراتی استرالیاست، سالها به عنوان مدیر مالی و استراتژیست ایفای نقش کرده است. او شش ماه دیگر به طور کلی از شرکت Telstra خارج خواهد شد تا پس از آن، به عنوان یک عضو تمام وقت در تسلا کار کند. او از سال 2014 عضو هیات مدیره تسلا بوده است. او برنامه دارد تا در طی دوران مدیریتش، زمینه را برای توسعه محصولات جدید شرکت فراهم سازد و درآمدهای شرکت را افزایش دهد.
نقش او در این شرکت، جایگزینی با ایلان ماسک به عنوان رییس هیات مدیره است. مطابق قوانین مالی ایالات متحده، ایلان ماسک به دلیل تقلب مالی، تا سه سال دیگر نمی تواند عنوان ریاست را اخذ کند و تنها به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره قادر به رای دهی خواهد بود. بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان، در دوره فعلی ترجیح می دهند تا فردی متخصص که از خارج شرکت می آید، کنترل هیات مدیره را بر عهده گیرد. در تسلا این وظایف عمدتا توسط اطرفیان ایلان ماسک، از جمله برادرش در حال حاضر انجام می شود.
کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده پس از آنکه ایلان ماسک با راه انداختن شایعه ای در ماه آگوست، مبنی بر اینکه قیمت شرکت تسلا برای فروش به خریداران، 420 دلار برای هر سهم است، موجب شد تا قیمت سهام شرکت تسلا به صورتی باور نکردنی رشد کند که موجب وارد آمدن ضرر فراوانی به سهام داران خرد شد، او را به تقلب و گمراه کردن سرمایه گذاران متهم نمود. حال بسیاری از مدیران مالی شرکت نگران هستند که آیا رییس جدید هیات مدیره می تواند رفتارهای وی را کنترل کند یا خیر. تا کنون هیچ مدیر مالی درون شرکتی یا دولتی قادر به کنترل ایلان ماسک نبوده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/27
ایلان ماسک یه شیاد هست که عقده توجه داره میخاد همه بهش توجه کنن و میخاد همیشه سر تیتر تمام اخبار و تلویزیون و اینترنت باشه !! برای همین همیشه دنبال حاشیه سازی هست !! حالا چرا گفتم شیاد؟؟ چونکه کسی با اینکه موفق هست و مشکلی نداره ولی بازم حقه بازی میکنه بهش میگن شیاد و شارلاتان !! تنها دلیلشم میتونه این باشه که کمبود توجه داره و براش عقده شده !! احتمالا تو بچگی همه میکوبوندش و بهش توجه نمیکردن توی خانواده
1397/8/27
آقا فرید خواهش می کنم خودتون رو کنترل کنید. حالا این بچه یکاری کرده شما چرا خونتو کثیف می کنی؟ عیب نداره نادونه جوونی کرده شما ببخشید. خودت خوبی چه خبر؟ برنامه تازه برای تولید ماشین چی داری بزنیم تو پوز ایلان ماسک؟
1397/8/28
برنامه دارم بدور از شوخی !! ولی فعلا سرمایش جور نشده خوردیم به تورم برنامه هام بهم خورد .. من برخلاف ایلان ماسک که فقط یه ایده پرداز هست و هیچ دانشی نداره فقط یه ایده میده چار تا متخصص رو استخدام میکنه براش انجام بدن بنده خودم شخصا ایده هامو عملی میکنم چونکه اگه میخای کاری خوب انجام بشه باید خودت انجامش بدی