موضوعات داغ

قیمت احتمالی پژو 301 مونتاژی ایران خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باوجود تحریم مجدد صنعت خودروسازی جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت ایالات متحده آمریکا، اما نخستین خودروی پژو 301 به عنوان محصول جدید ایکاپ با همکاری شرکت ساپکو تولید شده است که بیش از 60 درصد آن داخلی سازی بوده و این امر می تواند گام مهمی در صنعت خودروسازی و اقتصاد کشور به شمار آید، هرچند اگر کیفیت قطعات تولیدی و داخلی سازی 60 درصد اتومبیل مطابق با کیفیت خودروی ساخته شده توسط شرکت پژو باشد.
محمدرضا معتمد به عنوان مدیر عامل شرکت ایکاپ در صحبت های اخیر خود اعلام کرد که میزان ساخت 60 درصد داخلی محصول بالاتر از الزامات تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است و سازندگان داخلی در حال حاضر تولید آزمایشی قطعات را آغاز کرده اند و امیدوار هستیم که طبق برنامه بتوانیم مجوزهای قانونی تولید خود را تا قبل از به پایان رسیدن سال جاری دریافت کرده و بتوانیم تولید انبوه خودروی پژو 301 را نهایتا تا شهریورماه سال آینده آغاز کنیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای خودرو، محمدرضا معتمد مدیرعامل شرکت ایکاپ در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که شرکت ما هم اکنون در حال انجام تعهدات خود برای ثبت نامی‌های پژو 2008 است و می توان وضعیت خدمات پس از فروش این اتومبیل را بسیار خوب توصیف کرد و هم اکنون 64 نمایندگی در ایساکو مشغول خدمات دهی کامل و همچنین 40 نمایندگی گرید دو هم مشغول خدمات فوری به مشتریان هستند که تعداد آنان به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد تا مشتریان مشکلی از بابت خدمات پس از فروش نداشته باشند.
گفتنی است که پژو 301 احتمالا از بلوک موتور TU5 با سرسیلندری متفاوت سود می برد و یارای تولید 114 اسب بخار قدرت را خواهد داشت. در صورت استفاده از گیربکس شش سرعته اتوماتیک بر روی این مدل می توان انتظار داشت که قیمت تمام شده سری اولیه پژو 301 بین 130 الی 160 میلیون تومان باشد که البته این رقم متناسب با شرایط فعلی بازار خودرو است و نمی توان در مورد رقم های تحویلی خودرو در شهریور سال آینده با قطعیت صحبت کرد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/28
این همون ماشینیه که قرار بود ۶۰ تومن دست ملت برسه....دوم اینکه این ایران فرغون ساز این موتور TU5 رو فقط تا حالا روی تانک نذاشته
1397/8/28
دستشون دردنکنه، تازه 60درصدش داخلی سازی شده در میاد 160 میلیون،کاش صنعت خودرو نداشتیم،گمرک آزاد می شد بدون تعرفه ماشین وارد می شد،کاش ایرانی نبودم.........
1397/8/28
قیمت تحویلی قیمت دلبخواه خواهد بود.
بشتابید
بشتابید
1397/8/28
60% ایرانی یعنی چی؟!
سمند و 405 و پراید با این همه سابقه تولید را نمیتونند (یا نمی خواهند) تحویل بازار بدهند چون مشکل قطعات هایتک دارند اونوقت چطور باور کنیم 301 را 60% داخلی تولید کردند!