موضوعات داغ

با جیلی آشنا شوید؛ معرفی شرکت خودروسازی چینی جیلی

عکس مطلب اول
جیلی، شرکت خوروسازی چینی است که بعد از سه شرکت بی وان دی، چری و گریت وال چهارمین شرکت بزرگ خصوصی چینی محسوب می‌شود و چند سال پیش توسط شرکتی محصولات مختلف آن به بازار ایران راه پیدا کرد و استقابل خوبی از آن شد اما متاسفانه این شرکت فعالیت خود را در ایان متوقف کرد.
تا همین چند سال پیش خودروهای جیلی و به طور کلی خرید جیلی در ایران رواج بسیار داشت اما این روزها با ورود انواع برندهای خودروسازی چینی، استفاده محصولات جیلی کمی در کشورمان کم رنگ شده اما هنوز هم یکی از برندهای پرطرفدار در ایران به حساب می‌آید که افراد زیادی علاقمند به انتخاب مدل‌های مختلف ساخت این کارخانه خودروسازی مشهور هستند که توسط شرکت‌های متعددی وارد بازار مصرف ایران می‌شوند. به همین منظور به معرفی این شرکت می‌پردازیم.

چگونگی تاسیس شرکت جیلی
سال 1986 میلادی شرکت Geely International Co با هدف تحقیق و توسعه و طراحی و همچنین تولید خودروهای دوستدار محیط زیست و با کیفیت تاسیس شد. در ابتدا فردی به نام لی شوفو شرکت تولیدی یخچال فریزر را با سرمایه خانوادگی که از افراد خانواده قرض گرفته بود، تاسیس کرد و بعدها آن را به شرکت خودروسازی خصوصی موفقی که به تولید خودروهای ارزان قیمت اشتغال داشت، بدل کرد.
در اواسط دهه نود میلادی جیلی با خرید یک شرکت دولتی ورشکسته اقدام به تولید موتورسیکلت کرد و بعدا در اواخر دهه نود، تولید خودروهای کوچک ون را قرن گذشته در دستور کار خود قرار داد. در سال‌های نخست قرن بیست و یکم جیلی تولید انبوه خودروها را در مدل‌های مختلف آغاز کرد و موفق شد محصولاتش را در بازار بزرگی مثل بازار آمریکا به فروش رساند.
دفتر مرکزی گروه هولدینگ جیلی که مالک شرکت جیلی است در شهر هانگژو واقع در استان چجیانگ چین قرار دارد. این شرکت محصولات خود را به کشورهایی مثل برزیل، ایران، استرالیا، مصر، نپال، کویت، زلاندنو، پاکستان، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، ترکیه و ... صادر می‌کند. شرکت جیلی در بعضی بازارهای خارجی محصولات خود را در کارخانه‌های محلی کشور مقصد مونتاژ می‌کند.

محصولات جیلی
افرادیکه به دنبال خرید جیلی دست دوم یا صفر هستند بیشتر به دنبال مدل‌هایی از قبیل جیلی هاچ بک با کد EC7-RV ، جیلی سدان با کد EC7، جیلی GC6، جیلی امگرند X7 و ... هستند.
ضمن اینکه کسانیکه در سایت دیوار به دنبال خرید خودروهای جیلی هستند، به دلیل مواردی مانند ایمنی در کنار دوستدار محیط زیست، طراحی زیبا و البته ارزان بودن قیمت خودرو و لوازم یدکی آن در مقایسه با خودروهای ژاپنی و کره‌ای به خرید این مدل خودروها تمایل دارند. اما معایبی هم خودروهای ساخت این برند دارند مانند بدنه ضعیف که در شتاب‌گیری ضعف بیشتری از خود نشان می‌دهند، هنگام بستن دریچه‌های هوا، هوای بیرون به داخل اتاقک خودرو راه پیدا می‌کند، عدم وجود خدمات پس از فروش گسترده که بسیار حائز اهمیت هست و مواردی دیگر از این دست.

لوگوی جیلی
لوگوی جیلی به شکل شش ضلعی طلایی رنگی است که سه مستطیل آبی و سه مستطیل مشکی رنگ در داخل آن قرار دارند و خطوط طلایی آنها را از هم جدا می‌کند.
شما از مدل‌های مختلف خودروهای جیلی رضایت دارید؟ کدام را استفاده کرده‌اید.

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/28
من از x7 استفاده می کنم. ماشین قدرت کافی رو داره و از نظر فنی مشکلی رو نداره . توی دست انداز هم نمی کوبه ولی امکانات کمتری نسبت به رقیباش داره و مانیتور هم لمس بسیار بدی داره ولی از نظر فنی بی نظیره و صدای درون کابین هم بد نیست.گیربکس هم خوب عمل می کنه و در کل با توجه به وزن ولی اصلا ماشین کندی نیست و کیفیت بالایی هم داره. من که راضیم