موضوعات داغ

آشنایی با قدرتمندترین نسخه ب ام و سری سه؛ M340i برای خُرد کردن رقبا می آید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
ماه گذشته بود که بی ام و در پاریس از نسل جدید سری 3 رونمایی کرد. مدل های قوی سری 3 جدید تا پیش از معرفی رسمی M3 کدهای M340i و M340i xDrice هستند. این دو مدل در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی خواهند شد و بی ام و حالا اطلاعاتی دقیق تر از آنها را پیش از رونمایی منتشر کرده است.
سری 3 جدید از بهار آینده وارد بازار اروپا و از تابستان نیز وارد بازار آمریکا خواهد شد. هر دو مدل نام برده از یک موتور توربو 3 لیتری از نوع شش سیلندر خطی بهره مند هستند که می تواند 369 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور تولید کند. چنین مشخصاتی M340i را تبدیل به قوی ترین مدل غیر M سری 3 تاکنون می کند.

بی ام و M340i

بی ام و M340i

بی ام و M340i در نسخه چهارچرخ محرک xDrive می تواند در 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و از این نظر نیم ثانیه سریع تر از مدل قبلی خود است. گیربکس 8 دنده اتوماتیک این مدل به سیستم لانچ کنترل نیز مجهز شده است. سری 3 جدید 55 کیلوگرم سبک تر از مدل قبلی است و این مورد تاثیر مثبتی روی توانایی های حرکتی این خودرو گذاشته است. تقسیم وزن این خودرو تقریبا 50:50 است و از دیفرانسیل عقب لغزش محدود اسپرت M Sport نیز بهره مند است.

بی ام و M340i

بی ام و M340i

از دیگر مشخصات سری 3 جدید نقطه ثقل پایین‌ تر این مدل است و مقاومت شاسی نیز در مقایسه با نسل قبلی 25 درصد افزایش پیدا کرده.
تنها چیزی که در مورد M340i و M340i xDrive جدید اعلام نشده قیمت این مدل ها است که پیش بینی می شود آن نیز در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد