موضوعات داغ

بهترین خودرو سال بریتانیا؛ از هاچبک های چابک تا سوپراسپرت های ناب

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مجله خودرویی اتوکار بریتانیا، هر ساله نسبت به انتخاب بهترین خودرو سال اقدام می کند و حال با توجه به نزدیک شدم ایام پایانی سال 2018 میلادی، نتایج گزارش انتخاب بهترین خودرو سال 2018 بریتانیا را اعلام نمود. این روند تاریخچه ای سی ساله به همراه دارد و هر ساله سعی می شود تا خودرویی که بیشترین لذت رانندگی را برای راننده ایجاد می کند، انتخاب شود.
خودروهای بسیاری با برندهای مختلفی در بازار خودرو بریتانیا حضور دارند و تهیه یک لیست کوتاه از میان تعداد زیادی خودرو، کار دشواری است. در این مورد خودرونویسان مواردی را در نظر می گیرند که برای یک راننده با سابقه در خرید خودرو مهم است، اینکه راندن خودرو چه حسی را ایجاد می کند، خودرو در جاده ها چطور حرکت می کند، سواری آن چگونه است، و از همه مهم تر، این احساسات را چگونه به سرنشینان انتقال می دهد.

خودرو سال بریتانیا

خودرو سال بریتانیا

در طول این سالها خودروهای مختلفی برنده این رقابت شده اند که ویژگی های مختلفی داشته اند و نمی توان آن ها را متعلق به یک دسته خاص دانست. برخی از آنها گران، برخی دیگر ارزان، برخی پر قدرت و برخی نیز خودروهایی کوچک و نه چندان قوی بوده اند. در این رقابت، ده خودرو که پس از مقایسات بسیار توانسته اند کاندید بهترین خودرو سال بریتانیا شوند، 72 ساعت در اختیار خودرو نویسان قرار می گیرند تا در نهایت، برترین مشخص شود.
رتبه هایی پایین جدول با فورد، رنو و بی ام و آغاز می شوند. رتبه دهم این لیست به خودروی پرفروش و محبوب فورد فیستا اختصاص دارد که به واسطه قیمت مقرون به صرفه اش و ویژگی های جذابی که با این میزان قیمت ارایه می دهد. فورد فیستا ST تنها خودروی این لیست است که قیمتی کمتر از پنجاه هزار پوند دارد. در رتبه بعدی یعنی رتبه نهم، خودروی کوچک و جذاب بی ام و M2 قرار دارد که به واسطه عملکرد فوق العاده اش در این لیست قرار گرفته است. در رتبه بعدی یعنی هشتم، خودروی اسپرت رنو یعنی رنو آلپاین A110 قرار دارد که دلیل اصلی قرار گیری این خودرو در لیست، عملکرد ایمنی آن بوده است.

خودرو سال بریتانیا

خودرو سال بریتانیا

در رتبه های میانی جدول، برندهایی همچون لوتوس، پورشه و آئودی جای گرفته اند. در رتبه هفتم، خودروی لوتوس اکسیژ 410 قرار دارد و پس از آن آئودی R8 RWS در رتبه ششم جای گرفته است. هر دوی این خودروها به واسطه احساس رانندگی خوبی که ایجاد می کنند در این لیست قرار گرفته اند. در رتبه پنجم، برند بریتانیایی آستون مارتین با خودروی آستون مارتین ونتیج قرار دارد. نسل جدید این خودرو به واسطه بهره بردن از فرمان الکتریکی، موتور مجهز به توربوشارژر، گیربکس اتوماتیک پیشرفته و وزن کمتر، توانسته امتیازات فراوانی را برای خود کسب کرده و نسبت به نسل قبلی، چندین مرحله بالاتر بیاید. در نهایت و در رتبه چهارم، پورشه 911 GT3 RS حضور دارد که کار نسبتا سختی را در میان رقبا در پیش داشته، چرا که باید از موفقیت نسل قبلی GT3 در این لیست دفاع می کرده است.

خودرو سال بریتانیا

خودرو سال بریتانیا

همانطور که انتظار می رود، رتبه های بالایی در اختیار برندهای بریتانیایی است. در رتبه سوم این لیست، خودروی گران قیمت جگوار XE SVR Project 8 جای دارد که با وجود قیمت بالایی که دارد، عملکرد فوق العاده ای ارایه می دهد. در رتبه های نهایی این لیست نیز نبرد بین برند بریتانیایی و ایتالیایی در جریان است، هر چند که برند ایتالیایی توانسته رتبه برتر را کسب کند. رتبه دوم این لیست در اختیار مک لارن 600LT و رتبه اول، در اختیار فراری 458 پیستا قرار دارد.
فراری 458 پیستا قیمتی بیش از صد هزار پوند دارد و به همین واسطه با آپشن هایی همچون ست چرخ های کربنی و تایرهای Cup 2 R که بسیار گران قیمت و ارزشمند هستند ارایه می گردد. با وجود آن که فراری یک برند همگانی نیست، خرید آن به افراد اجازه می دهد تا حس نابی از اعتماد به نفس و رانندگی فوق العاده را تجربه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد